2015-04-29, 11:23
Medlem
Kethrs avatar
Brukar landa på mellan 7-10Gb på telefonen, dagligt användande utav fb, web, podcasts, spotify m.m.

Sedan så är det som många andra nämt wifi hemma o på jobbet. Men antar att du har telefonen som hemnät också, för då kan jag förstå att du kommer upp i 40Gb utan problem!
Citera
2015-04-29, 11:36
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Det skulle inte räcka nej, gör av med tio gånger så mycket en vanlig helg.
Citera
2015-04-29, 12:47
Medlem
MrWhatevers avatar
Ladddar på mobilt bredband för minst 1000 kr / månad. Finns inga alternativ - i göteborg. Oro väckande!
Citera
2015-04-29, 16:08
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWhatever
Ladddar på mobilt bredband för minst 1000 kr / månad. Finns inga alternativ - i göteborg. Oro väckande!

Har man verkligen inte börjat med varken adsl eller fiber i Göteborg? Det kanske vore idé att kolla på en sån lösning eftersom du tydligen har en sån enorm konsumtion. Allt du gör kan väl knappast kräva just ett mobilt bredband?
Citera
2015-04-29, 19:55
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har surfat för 40 GB denna månaden och jag kan säga det räcker inte alls, nu idag så tog det slut, såhär nära en ny månad. Nu har jag lagt till 5 GB för att jag ska ha surf de sista två dagarna för månaden.

En liten fråga: Kommer det som är kvar av 5 GB följa med nästa månad när datasurfen återställs?

Räcker 40 GB surf för dig? Du som använder det.

Jag brukar klara mig gott och väl på 0,5 GB i månaden, men jag streamar i och för sig aldrig varken video eller musik när jag är utanför mitt hemma-WiFi. Det blir bara lite vanligt surfande utan video, iMessage/WhatsApp och lite dataanvändande appar. Jag ser inget värde i att se på video på en skärm i mobiltelefonstorlek (trots att jag har en iPhone 6 Plus) och jag har musik lagrad i telefonen istället för Spotify eller liknande.
Citera
2015-05-04, 15:52
Medlem
MrBraxs avatar
500mb i månaden kommer jag inte långt med, har aldrig riktigt börjat att surfa på mobilen.
Vill ju inte betala hutlösa priser för 10gb (som inte kommer räcka långt ändå).

Riktigt förjävligt dåligt det här, tele2 verkar ju vara den enda med okej datamängd till pris.
Citera
2015-05-04, 16:23
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
500mb i månaden kommer jag inte långt med, har aldrig riktigt börjat att surfa på mobilen.
Vill ju inte betala hutlösa priser för 10gb (som inte kommer räcka långt ändå).

Riktigt förjävligt dåligt det här, tele2 verkar ju vara den enda med okej datamängd till pris.

Ge det några år så ska du se att de övriga hakar på mer och mer. För som det är nu så är det bara löjligt höga priser de tar på datavolymen man får.
Citera
2015-05-04, 17:13
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kethr
Ge det några år så ska du se att de övriga hakar på mer och mer. För som det är nu så är det bara löjligt höga priser de tar på datavolymen man får.

Hoppas verkligen det, och det verkar ju som tele2 tar första steget.

Verkar dock inte som att det blir otyglat internet under min semester i sommar
Citera
2015-05-04, 20:12
Medlem
Skönt med obegränsad 4G-surf i luren...
Citera
2015-05-04, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherLifeStory
Om dina 5GB följer med eller inte beror på vilken operatör du har. Hos Tele2/Comviq så följer surfen med. Andra vet jag inte.

Som sagt, fundera på Wi-Fi. Själv klarar jag mig bra på 6GB för 195kr.

När du säger följer med, menar du då att det man inte förbrukat läggs på till nästa månad? Jag har tele2 och så är det inte för mig iaf.
Citera
2015-05-05, 10:34
Medlem
MrBraxs avatar
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/me...-grannlanderna

Mycket intressant artikel som farsan nyss tipsade om!
Citera
2015-05-05, 11:07
Medlem
RoaldDahls avatar
Jag hade 10 GB länge. Men det brukade alltid ta slut några dagar innan månaden var slut. Så jag har numera bytt abonnemang hos 3 för 20 spänn extra, så nu har jag 15 GB. Det räcker oftast. men jag märkte att skillnaden verkar vara mindre än 5 GB eftersom det går åt en massa mängd vid byte till ny månad. Med 15GB-abonnemanget bränner det mer automatiskt än det gjorde med 10GB-abonnemanget. 2-3 GB försvinner alltså utan att jag gör nåt....

I programmet kan man ju kontinuerligt kolla hur mycket man förbrukat. Med 10GB brukade det stänga av vid 9GB, Nu med 15GB-abonnemanget stänger det av vid cirka 13GB.

Största nackdelen med bytet från 10GB till 15GB är dock att det när det nu stänger av VERKLIGEN inte går att använda, det stänger av helt enkelt. Paradoxen är att jag då inte heller kan gå in och köpa mer GB online. Det kunde jag med 10 GB-abonnemanget. Då kunde jag även fortsätta maila m.m.

Jag ska byta till Hallon.se. Det är väl 20 GB och kostar som mitt 10GB-abonnemang gjorde.
Erfarenheter?
Senast redigerad av RoaldDahl 2015-05-05 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in