2015-04-29, 01:21
Medlem
Uran233s avatar
Varje gng man ppnar en burk konserverade champinjoner r det frsta man gr r att hlla ut spadet de sm skivade svamparna ligger i. Vad har egentligen spadet fr funktion? Genom att konservburken r hermetiskt tillsluten finns det vl ingen chans att de skulle torka ut ven om man skippade spadet? Spadet r bara en ondig transportvikt som kar priset med ngot re, inte sant? Eller har jag helt fel? Gr det att anvnda spadet till ngot positivt, som jag missat?
Citera
2015-04-29, 01:32
Medlem
Readyfreddies avatar
Du fr vl frga dig varfr "alla" konserver innehller vtska, fretag vill aldrig betala ngot extra s sjlvklart krvs spad fr att hlla produkten vid god vigr.
Citera
2015-04-29, 01:41
Medlem
Spadet frn majsburkarna r fint att blanda grogg p, testa det, kanske blir gott med svampsmak
Citera
2015-04-29, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Spadet frn majsburkarna r fint att blanda grogg p, testa det, kanske blir gott med svampsmak

Man fr kka mycket majs om man ska ta sig ett gng rejla groggar.
Citera
2015-05-11, 21:01
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Varje gng man ppnar en burk konserverade champinjoner r det frsta man gr r att hlla ut spadet de sm skivade svamparna ligger i. Vad har egentligen spadet fr funktion? Genom att konservburken r hermetiskt tillsluten finns det vl ingen chans att de skulle torka ut ven om man skippade spadet? Spadet r bara en ondig transportvikt som kar priset med ngot re, inte sant? Eller har jag helt fel? Gr det att anvnda spadet till ngot positivt, som jag missat?
Hade man inte haft burken fylld med spad s skulle de versta championerna slppa vtska och bli mjuka medan de i botten skulle hllas fuktiga och behlla sin konsistens.

Vtskan trnger dessutom undan syrerik luft som hade pskyndat nedbrytning.

Det r ju faktiskt gjort fr lng hllbarhet.
Citera
2015-05-11, 21:02
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkSlip
Man fr kka mycket majs om man ska ta sig ett gng rejla groggar.
Vem har sagt ngot om att ta?
Citera
2015-05-12, 00:27
Medlem
christerys avatar
Gr jag en soppa s hller jag ven med spadet.

Om jag har pasta till s ker spadet i den grytan, fr d vill jag inte ha ssen s vattnig som den blir av spadet.

Kanske inte smakar mycket, men gr nog ingen skada heller.
Citera
2015-05-12, 13:29
Medlem
Glm bara inte att smaka p spadet innan anvndning...Allt spad r inte guld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här