2015-04-28, 23:16
Medlem
Funderar på att köpa en pikétröja från J.Lindeberg, som rubriken säger, är kvaliteten värd pengarna eller ska man köpa från något annat märke?
Citera
2015-04-28, 23:17
Medlem
ApaOnCracks avatar
Lindberg är väl ett högt respektabelt märke, så det är bara att shopa på med andra ord. Finns såklart värdiga alternativ, men om du diggar lindberg så kör på det
Citera
2015-04-28, 23:18
Medlem
ShogunAssasins avatar
Kläder och skor: Allmänt --> Kläder och skor: Köpråd
/Moderator
Citera
2015-04-29, 00:14
Medlem
Rasiermessers avatar
Beror på vad du menar med kvalitet. Du betalar för märket, precis som Tiger of Sweden. Det är mode/pseudo-prestigemärken.

Gillar du märket, gillar du designen och gillar du produkten: köp! Men räkna inte med att det är bättre kvalitet än brothers.
Citera
2015-04-29, 00:38
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Beror på vad du menar med kvalitet. Du betalar för märket, precis som Tiger of Sweden. Det är mode/pseudo-prestigemärken.

Gillar du märket, gillar du designen och gillar du produkten: köp! Men räkna inte med att det är bättre kvalitet än brothers.

Fast Brothers skulle jag ändå säga har hyfsad kvalitet. Deras plagg håller oftast över flera säsonger. Dock har jag heller aldrig ägt kläder som kostar 5-6k och uppåt med undantag för mina kostymer. Men har svårt att tro att man kan göra så mycket skillnad i kvaliteten att t.ex en jacka från Wang som kostar 100k är oförstörbar i sammanhanget.

Edit: Jag förstår ju att då betalar du 98k för namnet.
Citera
2015-04-29, 00:51
Medlem
Nicke1234s avatar
Inget större fel på Landstingets kallingar... Landstingets kläder bär ju "JL"-märkningen.
Citera
2015-04-29, 16:07
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Fast Brothers skulle jag ändå säga har hyfsad kvalitet. Deras plagg håller oftast över flera säsonger. Dock har jag heller aldrig ägt kläder som kostar 5-6k och uppåt med undantag för mina kostymer. Men har svårt att tro att man kan göra så mycket skillnad i kvaliteten att t.ex en jacka från Wang som kostar 100k är oförstörbar i sammanhanget.

Edit: Jag förstår ju att då betalar du 98k för namnet.

Eftersom det inte handlade om Brothers utvecklade jag inte resonemanget. Brothers är Prisvärda! När du köper J.L får du samma kvalitet som Brothers men betalar mer - J.L ger inte högre kvalitet än Brothers och därmed är Brothers prisvärda då de ger bra kvalitet (nu talar vi inte bespokenivå) för en billig peng.
Citera
2015-04-29, 16:25
Medlem
Plagget som jag tänkt köpa är på rea så jag kommer slå till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in