2015-04-28, 17:35
Medlem
BePatients avatar
Min skärm till datorn har nyligen blivit suddig -- det är som att jag ser dubbelt när jag tittar på den, men det är inte riktigt alla saker. Texten jag skriver här i inlägget är inte dubbel, men texten i flikarna i webbläsaren är dubbel, ikonerna på skrivbordet är dubbla, och när jag tittar på videofiler i VLC är det dubbelt, och flera andra saker. Det kom för ett par dar sen, och jag tror det var strax efter att jag uppdaterade grafikdrivrutinerna till senaste. Kan det ha nåt med saken att göra? Om inte, vad är problemet?

Win 7
NVIDIA Geforce Gtx 480
Citera
2015-04-28, 20:24
Medlem
Testa avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar (om det finns) innan du uppdaterar / ominstallerar det du misstänker eller har problem med. Börja med drivrutinerna du misstänker.

Om man inte får bort det gamla först kan det ändå bli kvar något korrupt nånstans som fortsätter bugga. Även om du får reda på exakt vad i Windows som orsakar fel så är det stora problemet är att verkligen få bort allt det gamla. Ända sättet att utesluta allt i Windows är att installera om allt så du får hoppas att du slipper det.
Senast redigerad av panpo98 2015-04-28 kl. 20:35.
Citera
2015-04-28, 20:39
Medlem
sommarlovs avatar
Du kanske har en skärm som faktiskt kan visa 3D, och funktionen aktiverades vid uppdateringen.

Vad heter skärmen?
Citera
2015-04-29, 14:15
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Testa avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar (om det finns) innan du uppdaterar / ominstallerar det du misstänker eller har problem med. Börja med drivrutinerna du misstänker.

Om man inte får bort det gamla först kan det ändå bli kvar något korrupt nånstans som fortsätter bugga. Även om du får reda på exakt vad i Windows som orsakar fel så är det stora problemet är att verkligen få bort allt det gamla. Ända sättet att utesluta allt i Windows är att installera om allt så du får hoppas att du slipper det.
Jag avinstallerade faktiskt den gamla grafikdrivern innan jag installerade den nya. Vilka mappar och filer jag ska ta bort manuellt för att ta bort allt som har med grafikdrivern att göra har jag faktiskt ingen aning om.
Citera
2015-04-29, 14:18
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du kanske har en skärm som faktiskt kan visa 3D, och funktionen aktiverades vid uppdateringen.

Vad heter skärmen?
Philips 190S7FS. Den är gammal och jag är rätt säker på att den inte har 3d-funktion. Mitt grafikkort kan däremot... Kan det försöka säga åt min skärm att visa 3d även fast den inte kan?
Citera
2015-05-01, 17:10
Medlem
BePatients avatar
Boxen "Enable stereoscopic 3D" är inte ikryssad i kontrollpanelen till mitt grafikkort, alltså kan det inte vara 3D-funktionen som råkat hoppa igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in