2015-04-28, 16:31
Medlem
Jag har en fråga angående mens, är så att denna gång jag fick min mens är den som vanlig mens fast brun/svart rinnande som vanligt men inga klumpar. Äter Neovleta sen snart 3 år och har aldrig varit så tidigare förutom en gång och det var i höstas, och då vara den även i två veckor kollade upp det och det var ingen könssjukdom utan troligen för att jag hoppat över mensen mer än tre månader och barnmorskan trodde att det var gammalt blod som kom ut. Jag har inte hoppat över mensen denna gång mer än en månad och har kunnat göra det utan problem hela tiden. Mensen har varit som vanligt mellan dessa två gånger. Kan säga att mensen beter sig som den brukar och har haft den i 4 dagar brukar ha den i 7 (är inte över än men är ju 3 dagar kvar) det är bara det att den är brun/svart istället för röd som den brukar. Varför?

Hopas att den försvinner som den ska på dag sju då jag ska till min kille på torsdag och lite pinsamt att säga till honom att min mens inte är över än och att den ser konstig ut. Men om det är fallet så har jag inget val ju. Han kommer nog dock förstå då han verkar vara en väldigt förstående person, (har precis blivit i hop)

(Vet inte om jag lagt denna tråd på rätt ställe)
Citera
2015-04-28, 16:50
Medlem
Det beror mest troligt på att mängden blod är väldigt liten. Kan även inträffa hos hundar och är inget tecken på ngt alarmerande.

Här är ett citat från en sida:
"You may notice that your menstrual blood becomes dark brown or almost black as you near the end of your period. This is a normal color change. It happens when the blood is older and not being expelled from the body quickly."
http://www.webmd.com/women/guide/men...-and-thickness
Senast redigerad av bammerz 2015-04-28 kl. 16:53. Anledning: mer info
Citera
2015-04-28, 17:03
Medlem
Jo det vet jag att den blir i början och slutet har varit det enda sedan jag fick min första mens och kan säga att jag är närmare 30 nu. Men nu har den varit det konstant under hela mensen och rinnande. Mest det som verkar konstigt. Jo lite mängd mens är det ju, behöver inte byta binda under en hel dag mer än när jag ska gå och lägga mig och då är den inte ens ful. nu gör jag det ändå för det känns fräschare. Så kanske beror på det. Men beror det på P-pillerna då eller har aldrig haft några biverkningar av dem tidigare eller kanske ska sluta skippa en månad framöver för att se om det blir någorlunda som det varit innan. Känns dumt att behöva fråga om såna här saker i min ålder men aldrig varit med om det tidigare.
Citera
2015-04-28, 17:29
Medlem
Du måste ju höra med din gyn/barnmorska om p-piller, det kan man ju inte säga nåt om på ett forum. Har du ont bör du uppsöka ngn sådan. Jag vet inte hur gammal du är men hur mycket en kvinna blöder vid mens kan variera väldigt under livets gång.
Citera
2015-04-28, 17:34
Medlem
Har inga andra symtom eller ont. Är 29 om det hjälper. Ja kanske får fråga nästa gång jag ska för nya mitt recept är ganska snart så får ta upp det med hennes då.
Citera
2015-04-28, 17:39
Medlem
Jag tror inte du behöver vara orolig. Färg och koncistens ändras ibland kan det vara något man ätit. Men om du är orolig så kontakta din gynokolog. Det blir alltid värre när man går och funderar. Och en extra gynundersökning är ju alltid trevligt! (Ironi)
Citera
2015-04-29, 13:43
Bannlyst
Mitt ex hade liknande problem men det gick över och var inget farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in