2015-04-28, 14:36
Medlem
Kataloniens avatar
Hejsan!! Jag har fått ett mail som jag sen ska svara på men när jag skickar det får jag detta:

this is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

lalakitamari12@outlook.com (ej denna adress jag skickar till)

Vad är felet? Jag har testat att skriva ett helt nytt mail men samma sak händer då också
Citera
2015-04-28, 15:49
Medlem
Jag översätter.

"Detta är ett automatiskt genererat leveransbesked.

Svaret gick inte att skicka."

Det beror på att avsändaren inte vill ha en massa inkommande mail till en automatiserad försändelse-inkorg. Där finns ingen som kan svara. Sök upp företaget du vill kontakta, förslagsvis via sökmotorn www.google.se, och hitta deras kundtjänstmail.
Citera
2015-04-28, 16:12
Medlem
Kataloniens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherLifeStory
Jag översätter.

"Detta är ett automatiskt genererat leveransbesked.

Svaret gick inte att skicka."

Det beror på att avsändaren inte vill ha en massa inkommande mail till en automatiserad försändelse-inkorg. Där finns ingen som kan svara. Sök upp företaget du vill kontakta, förslagsvis via sökmotorn www.google.se, och hitta deras kundtjänstmail.

Okay, nu är det inget företag jag vill skicka mailet till utan en privatperson, så det finns inget att göra än att hitta ett annat alternativ? (till att komma i kontakt)
Citera
2015-04-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katalonien
Okay, nu är det inget företag jag vill skicka mailet till utan en privatperson, så det finns inget att göra än att hitta ett annat alternativ? (till att komma i kontakt)

Jaha, jag trodde att det var typ en @noreply adress.

Du får felmeddelandet med 99% sannolikhet för att mailadressen är felaktig. Den existerar inte.
Du kan dubbelkolla om du hittar något på mailadressen du försöker skicka till här: http://verify-email.org/
Den är ju inte 100%-ig, men funkar oftast.
Citera
2015-04-28, 16:59
Medlem
Kataloniens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherLifeStory
Jaha, jag trodde att det var typ en @noreply adress.

Du får felmeddelandet med 99% sannolikhet för att mailadressen är felaktig. Den existerar inte.
Du kan dubbelkolla om du hittar något på mailadressen du försöker skicka till här: http://verify-email.org/
Den är ju inte 100%-ig, men funkar oftast.

Okay, jag var inne på det med att den inte existerar, men jag har ju fått ett mail som jag försöker att svara på, så den (adressen) borde existera
Citera
2015-04-28, 17:28
Medlem
ehccas avatar
Om det är slut på utrymmet i inkorgen för den e-postadressen du försöker att skicka till kan man då ett liknande mejl. Vet dock inte om det ser ut exakt så där. Du kanske kan kontakta personen i fråga på ett annat sätt och be denna kolla om hen behöver tömma inkorgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in