• 1
  • 2
2015-04-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, alltså helt hundra kan man ju såklart aldrig vara. Men det låter som risken är väldigt liten. Men inte alltid så lätt att inte oroa sig. Min äldsta dotter har aldrig träffat sin biologiska pappa, han tror fortfarande att jag lurade honom för att bli gravid. Han menar att jag bara ljög om att jag åt p-piller. Men vi har klarat oss jättebra utan honom och jag har aldrig ångrat att det blev som det blev. Jag kommer det löser sig för dig men du kanske borde prata med henne?

Okej, tråkigt att han tror det. Skönt att ni har det bra ändå och att det löst sig för er. Ett bevis på att man kan lyckas med uppfostran ändå.

Jag har pratat med henne och hon sa både att vi hade kondom hela tiden, samt att jag aldrig fick utlösning. Så det bekräftar det mitt svaga minne kom ihåg. Borde jag kunna lita på henne? Talar tjejer sanning rent generellt kring detta? Baserat på ovan kommentar så kan jag ju exkludera att jag kommit i henne utan kondom om hon nu skulle ljuga, då jag är säker på att jag ej tvättade av mig och det va rent på morgonen. Det borde betyda att jag definitivt inte kom med kondom heller. Minns även med säkerhet att hon inte ville ens utföra oralsex utan kondom på mig så känns troligt att hon skulle låtit mig tagit av alls. Så baserat på att jag pratat med henne och så så borde det väl vara trovärdigt? Borde inte oroa mig va?

Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Det HÄR är jävligare. Det kommer ju som bekant alltid en försats för att "rensa rören" innan laddningen kommer, och denna sats kan – men behöver inte nödvändigtvis alltid– innehålla spermier.

Vill egentligen inte göra dig nojig, men de där 95/5 till hans favör skulle jag nog vilja ändra till 50-50

Jo precis det stämmer. Kan vara värt att kolla upp faktiskt, men skulle inte påstå att chansen är så stor som 50/50?
Citera
2015-04-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helthundra
Okej, tråkigt att han tror det. Skönt att ni har det bra ändå och att det löst sig för er. Ett bevis på att man kan lyckas med uppfostran ändå.

Jag har pratat med henne och hon sa både att vi hade kondom hela tiden, samt att jag aldrig fick utlösning. Så det bekräftar det mitt svaga minne kom ihåg. Borde jag kunna lita på henne? Talar tjejer sanning rent generellt kring detta? Baserat på ovan kommentar så kan jag ju exkludera att jag kommit i henne utan kondom om hon nu skulle ljuga, då jag är säker på att jag ej tvättade av mig och det va rent på morgonen. Det borde betyda att jag definitivt inte kom med kondom heller. Minns även med säkerhet att hon inte ville ens utföra oralsex utan kondom på mig så känns troligt att hon skulle låtit mig tagit av alls. Så baserat på att jag pratat med henne och så så borde det väl vara trovärdigt? Borde inte oroa mig va?

Jo precis det stämmer. Kan vara värt att kolla upp faktiskt, men skulle inte påstå att chansen är så stor som 50/50?

Nej, jag tror inte att risken att så stor som 50/50 utifrån det du berättat. Det går såklart inte att veta om hon ljuger eller inte men jag tror faktiskt att de flesta tjejer talar sanning när det gäller sådana här saker. Vad säger hon om att du är orolig att hon kan ha blivit gravid? Är hon själv orolig för det? Risken finns ju alltid men jag skulle säga att den är väldigt liten.
Citera
2015-04-28, 22:22
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte att risken att så stor som 50/50 utifrån det du berättat. Det går såklart inte att veta om hon ljuger eller inte men jag tror faktiskt att de flesta tjejer talar sanning när det gäller sådana här saker. Vad säger hon om att du är orolig att hon kan ha blivit gravid? Är hon själv orolig för det? Risken finns ju alltid men jag skulle säga att den är väldigt liten.

Tror vi missförstod varandra lite. Menade inte 50/50 för mig utan hänvisade till diskussionen tidigare gällande den andra personen.

Hon säger att det är lugnt och att jag inte ska oroa mig, då hon är helt hundra på att vi hade kondom och att ingen kom. Dessutom fick jag reda på precis att hon är 37 år, så chansen är ju extremt liten. Även om vi kört utan skydd och jag kommit i henne hade chansen varit extremt liten, och nu är det i princip obefintligt. Så ska sluta oroa mig. Tack för ditt svar!
Citera
2015-04-29, 00:53
Medlem
Du får titta på ungen och se om du ser dig själv i den.
Citera
2015-05-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du får titta på ungen och se om du ser dig själv i den.

Haha den var inte menad till mig va?
Citera
2015-05-01, 12:59
Medlem
Spionorganisations avatar
Lek med tanken att du gjort henne gravid. Det är inte kutym för en tjej att berätta för sitt ONS ragg att han eventuellt ska bli far.
Citera
2015-05-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Lek med tanken att du gjort henne gravid. Det är inte kutym för en tjej att berätta för sitt ONS ragg att han eventuellt ska bli far.

Så du menar att om hon skulle bli gravid så skulle hon inte säga till?
Citera
2015-05-01, 17:12
Medlem
Hur har det gått, TS? Har du pratat med henne?
Citera
2015-05-01, 17:31
Medlem
Citat:
Hur har det gått, TS? Har du pratat med henne?

Inte något mer än tidigare. Frågade en hel del de första dagarna dock, tror hon tröttnade. Jag sa inte rakt ut att jag var orolig för graviditet, utan sa att jag ville dubbelkolla att vi skyddade oss så jag slipper överraskningar. Hon sa att hon förstår mig och att jag kan vara lugn. Sen har hon två gånger tidigare sagt att vi hade kondom hela tiden, samt att jag aldrig kom. Dessutom, om du missade ovan, så fick jag även reda på att hon är 37, vilket borde minska riskerna ytterligare?

Vad tycker du, borde jag släppa det och gå vidare? Alla mina kompisar tycker jag är löjlig som ens oroar mig alls.
Citera
2015-05-01, 17:40
Medlem
Citat:
Inte något mer än tidigare. Frågade en hel del de första dagarna dock, tror hon tröttnade. Jag sa inte rakt ut att jag var orolig för graviditet, utan sa att jag ville dubbelkolla att vi skyddade oss så jag slipper överraskningar. Hon sa att hon förstår mig och att jag kan vara lugn. Sen har hon två gånger tidigare sagt att vi hade kondom hela tiden, samt att jag aldrig kom. Dessutom, om du missade ovan, så fick jag även reda på att hon är 37, vilket borde minska riskerna ytterligare?

Vad tycker du, borde jag släppa det och gå vidare? Alla mina kompisar tycker jag är löjlig som ens oroar mig alls.

Ja, det blir i regel svårare att bli gravid ju äldre man är. Jag kanske har missat men har hon gjort något gravtest och fått svart på vitt hur det ligger till? Det är ju lätt för dina kompisar att säga att du är löjlig, jag tycker det visar på en mognad att du bryr dig och inte bara skiter i om hon är gravid eller inte. Jag tycker att du ska ta reda på hur det verkligen ligger till.
Citera
2015-05-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ja, det blir i regel svårare att bli gravid ju äldre man är. Jag kanske har missat men har hon gjort något gravtest och fått svart på vitt hur det ligger till? Det är ju lätt för dina kompisar att säga att du är löjlig, jag tycker det visar på en mognad att du bryr dig och inte bara skiter i om hon är gravid eller inte. Jag tycker att du ska ta reda på hur det verkligen ligger till.

Jo, håller med kring kompisarna. Hon har inte gjort något gravtest då jag inte vill ta upp det igen. Känns nånstans ändå att när vi haft kondom plus att jag aldrig kom att det skulle räcka? Vet inte hur det skulle ha gått till om hon blivit gravid. Jag tror faktiskt att jag bara ska sluta oroa mig i någon månad, hör jag inget ifrån henne så borde det ju vara lugnt. Tar väl max 4 veckor innan man misstänker något?

Uppskattar verkligen att du tar dig tiden och bryr dig. Stort tack, världen behöver fler medmänniskor.
Citera
2015-05-02, 06:58
Medlem
Citat:
Jo, håller med kring kompisarna. Hon har inte gjort något gravtest då jag inte vill ta upp det igen. Känns nånstans ändå att när vi haft kondom plus att jag aldrig kom att det skulle räcka? Vet inte hur det skulle ha gått till om hon blivit gravid. Jag tror faktiskt att jag bara ska sluta oroa mig i någon månad, hör jag inget ifrån henne så borde det ju vara lugnt. Tar väl max 4 veckor innan man misstänker något?

Uppskattar verkligen att du tar dig tiden och bryr dig. Stort tack, världen behöver fler medmänniskor.

Jag kan ju tycka att det alltid är bra att göra ett test just för att verkligen få veta hur det ligger till. Även om man använt kondom och allt det där så borde ju hon om inte annat vilja ta reda på om hon blivit gravid. Även om risken i detta fall verkar vara extremt liten så tror jag det kan vara bra ändå. Det beror ju på också om hon får sin mens eller inte. Förstår att du inte vill vara tjata på henne men att du oroar dig visar ju ändå att du faktiskt bryr dig. Kring vecka 4-5 brukar man som regel tidigast kunna testa sig. Men hoppas att det löser sig nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in