• 2
  • 3
2015-04-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Ja.
Men det beror ju också på vad du menar med "ungefär" om du tex "bara" singlar slant en biljon gånger och det då skulle bli krona en miljon fler gånger än klave alltså 500.001.000.000. vs 499.999.000.000 så är det ju procentuellt sett ändå väldigt nära 50/50.

Och om man skulle kunna singla slant oändligt många gånger så pekar ju allt på att det då skulle bli 50/50 som matematiken säger (och man skulle ju då också kunna tänka sig att det ibland även skulle kunna bli krona (eller klave) flera miljoner gånger i rad, men det är en annan sak)

PS. Det vore lättare att svara på ditt inlägg om du beskriver och ger exempel på när/hur du har otur.

Jag lirar ett MMO (ett tv-spel) som är väldigt turbaserat när man skall skapa egna föremål. Senast idag skulle jag göra ett föremål som har 22% chans att lyckas, och det tog mig 27 ggr att lyckas med!! Hade inte stört mig om jag inte råkade ut för sånt här så ofta som jag gör. Gången innan dess var det ett föremål med 24% chans och då tog det en bit över 20 också (kommer inte ihåg exakt hur många). Det måste väl vända nån gång?

Har en massa otur i verkligheten också men valde det lättaste exemplet.
Senast redigerad av tomtensfarfar 2015-04-29 kl. 23:03.
Citera
2015-04-29, 22:55
Medlem
Gudinnan fortuna finns inte för intet.

Du får ibland det du spelar om.
Citera
2015-04-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtensfarfar
Jag lirar ett MMO (ett tv-spel) som är väldigt turbaserat när man skall skapa egna föremål. Senast idag skulle jag göra ett föremål som har 22% chans att lyckas, och det tog mig 27 ggr att lyckas med!! Hade inte stört mig om jag inte råkade ut för sånt här så ofta som jag gör. Gången innan dess var det ett föremål med 24% chans och då tog det en bit över 20 också (kommer inte ihåg exakt hur många). Det måste väl vända nån gång?

Har en massa otur i verkligheten också men valde det lättaste exemplet.

Inte mycket att whina över riggade TV spel
Du har tur som inte spelar poker om större riktiga pengar

I livet gäller inte att vinna så många slantsinglingar som möjligt utan de slantsinglingar som är viktiga och har betydelse
Citera
2015-04-30, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Inte mycket att whina över riggade TV spel
Du har tur som inte spelar poker om större riktiga pengar

I livet gäller inte att vinna så många slantsinglingar som möjligt utan de slantsinglingar som är viktiga och har betydelse

Som jag sa så drog jag bara ett exempel som inte har så stor betydelse; orkar inte gå in på mitt livs historia. Jag har fått svar på det jag ville i tråden iaf, så jag är nöjd .
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in