Om vi kollar vilka tidskrifter som finns på våra statliga bibliotek så har vi höjdare som:
* Afghanistan-nytt (Yeah.. Nu kan du betala skatt för att läsa en importerad tidning som bara 5% av befolkningen förstår)
* Bamse (vi har åtminstone 5-6 i tråden som läser denna)
* Bosanska posta (serbokroatiska och norska, vilken kombo!)
* Der Spiegel (den _tyska_ versionen av aftonbladet)
* Djurens rätt med djurfront
* Expo
* Goal (finkultur var det va?)
* Gräv-scoop (kultuuuuur)
* Hiv-aktuellt (går snart samman med lilla aktuellt)
* ICA-kuriren (Jajjemen. Klart nyttigare än aftonbladet!)
* SCC-nytt: medlemstidning för Smålands Country Club (den tidningen! den behövs verkligen!)
* Svensk golf
* Träbiten
Hit går din skatt (eller nåja.. ni flesta går väl på soss.. )
Hur orkar man fan då gnälla om Aftonbladet? Ni jublar att slippa betala skatt för våra två största dagstidningar på ett bibliotek (där informationsökning är tämligen den viktigaste aspekten), men betalar gärna skatt för denna skit? Smak-censur när den är som bäst
Edit:
Vimmerby bibliotek användes som exempel då de varit duktiga att tillhandahålla en lista över tidsskrifter.