2015-04-27, 13:02
Medlem
Hejsan!

Jag r i ett tidigt utvecklings/idstadie av en applikation till smartphones som kommer behandla annonsering i nromrdet. Bortsett frn enkla funktioner inuti appen dr man behandlar sin annons kommer jag behva ha tillgng till gps/kart-funktion dr annonserna placeras p en karta s man ltt kan hitta till annonsren.

P grund av total brist p kunskap inom programmering kan jag inte ens spekulera i hur mycket arbete det ligger bakom att utveckla just den hr funktionen. Kan man integrera t.ex. google maps eller eniros system?

Jag r bara ute efter spekulationer, behver inga konkreta svar.

Tack p Frhand,
Radelqvist
Citera
2015-04-27, 13:07
Medlem
chots avatar
Hej,

Ja det kan du. Flera andra appar anvnder integrerade kartor tillsammans med gps funktionen.
Exempel p appar kan vara McDonalds appen dr du alltid skall kunna hitta nrmaste donkan. Samma funktion finns i flera av de appar som utvecklats av bensinstationer, Ingo, Statoil mm

Allt gott!
Citera
2015-04-27, 13:10
Medlem
Jag var kanske lite otydlig i min frgestllning.. Vad jag egentligen undrar r hur mycket arbete det ligger bakom att integera en sdan funktion, inte om det r mjligt ht!

Men tack fr svaret i vilket fall!
Citera
2015-04-27, 13:33
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radelqvist
Jag var kanske lite otydlig i min frgestllning.. Vad jag egentligen undrar r hur mycket arbete det ligger bakom att integera en sdan funktion, inte om det r mjligt ht!

Men tack fr svaret i vilket fall!

Inte jttemycket jobb. Tnk dock p att du inte fr anvnda varesig Google Maps eller eniros tjnster hur som helst fr kommersiella ndaml utan att betala fr dig.
Citera
2015-04-27, 14:09
Moderator
vhes avatar
Egna projekt --> vriga utvecklingsfrgor
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem