2015-04-27, 13:02
Medlem
Hejsan!

Jag är i ett tidigt utvecklings/idéstadie av en applikation till smartphones som kommer behandla annonsering i närområdet. Bortsett från enkla funktioner inuti appen där man behandlar sin annons kommer jag behöva ha tillgång till gps/kart-funktion där annonserna placeras på en karta så man lätt kan hitta till annonsören.

På grund av total brist på kunskap inom programmering kan jag inte ens spekulera i hur mycket arbete det ligger bakom att utveckla just den här funktionen. Kan man integrera t.ex. google maps eller eniros system?

Jag är bara ute efter spekulationer, behöver inga konkreta svar.

Tack på Förhand,
Radelqvist
Citera
2015-04-27, 13:07
Medlem
chots avatar
Hej,

Ja det kan du. Flera andra appar använder integrerade kartor tillsammans med gps funktionen.
Exempel på appar kan vara McDonalds appen där du alltid skall kunna hitta närmaste donkan. Samma funktion finns i flera av de appar som utvecklats av bensinstationer, Ingo, Statoil mm

Allt gott!
Citera
2015-04-27, 13:10
Medlem
Jag var kanske lite otydlig i min frågeställning.. Vad jag egentligen undrar är hur mycket arbete det ligger bakom att integera en sådan funktion, inte om det är möjligt öht!

Men tack för svaret i vilket fall!
Citera
2015-04-27, 13:33
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radelqvist
Jag var kanske lite otydlig i min frågeställning.. Vad jag egentligen undrar är hur mycket arbete det ligger bakom att integera en sådan funktion, inte om det är möjligt öht!

Men tack för svaret i vilket fall!

Inte jättemycket jobb. Tänk dock på att du inte får använda varesig Google Maps eller eniros tjänster hur som helst för kommersiella ändamål utan att betala för dig.
Citera
2015-04-27, 14:09
Moderator
vhes avatar
Egna projekt --> Övriga utvecklingsfrågor
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem