• 1
  • 2
2015-04-27, 00:46
Medlem
Jag har brukat tjack många gånger och har aldrig haft någon direkt AT. Klart att man kan känna sig lite seg och trött för att man inte har sovit, men mer än så har det aldrig varit för mig.
Det enda som jag har har läst att folk får är ångest. Hur yttrar sig den, och vilka andra "symptom" kan kan upplevas under AT?
Citera
2015-04-27, 01:09
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuFi
Jag har brukat tjack många gånger och har aldrig haft någon direkt AT. Klart att man kan känna sig lite seg och trött för att man inte har sovit, men mer än så har det aldrig varit för mig.
Det enda som jag har har läst att folk får är ångest. Hur yttrar sig den, och vilka andra "symptom" kan kan upplevas under AT?

Har bara haft en upplevelse men det jobbigaste var att det kändes som att jag inte kunde andas riktigt normalt. Lite som andning kan bli (men inte behöver bli) under en panikångestattack. Frömodligen bara psykiskt. Gick ut på ett par timmars promenad eftersom jag tycker man känner alla konstigheter mindre när man rör på sig och dessutom blir man rastlös.

Sedan klapprade hjärtat en del, vilket tar på koncentration och välbefinnande. Det var väl de här två grejerna som skapade själva "ångesten".

Andningsbesvären avtog fortare än hjärtklappningen, men jag hatade dem mer. Använde dock inga hjälpmedel såsom benso eller annat.

Det handlade bara om en kväll/natts intag men tog en rejäl dos av kanske inte världens renaste grejer, ingen aning.
Senast redigerad av esant 2015-04-27 kl. 01:16.
Citera
2015-04-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Har bara haft en upplevelse men det jobbigaste var att det kändes som att jag inte kunde andas riktigt normalt. Lite som andning kan bli (men inte behöver bli) under en panikångestattack. Frömodligen bara psykiskt. Gick ut på ett par timmars promenad eftersom jag tycker man känner alla konstigheter mindre när man rör på sig och dessutom blir man rastlös.

Sedan klapprade hjärtat en del, vilket tar på koncentration och välbefinnande. Det var väl de här två grejerna som skapade själva "ångesten".

Andningsbesvären avtog fortare än hjärtklappningen, men jag hatade dem mer. Använde dock inga hjälpmedel såsom benso eller annat.

Det handlade bara om en kväll/natts intag men tog en rejäl dos av kanske inte världens renaste grejer, ingen aning.

Att hjärtat kan slå fortare är ju ganska så vanligt efter tjack. Är det vanligt med andningsbesvär med?
Citera
2015-04-27, 01:45
Medlem
Crywolfs avatar
Citat:
Att hjärtat kan slå fortare är ju ganska så vanligt efter tjack. Är det vanligt med andningsbesvär med?

Obehagligheter kan förmodligen för en nybörjare komma vid 0,5g gatutjack och över. Observera att jag inte menar andningsbesvär som att du kommer att dö vid denna dos.
Du behöver inte oroa dig för större doser då det kommer ta ett tag för dig innan du kommer dit upp pga toleransen på tjack.
Du är nog tillräckligt påläst innan du kommer till det.

Jag minns när jag fick andningsbesvär på en annan CS. Det var fruktansvärt - vet inte om jag var halvvägs till döden då eller ej.
Hade en tung kraft vid bröstkorgen som om man andas in med ett tjockt sugrör och håller för näsan, samtidigt som mig hjärta slog jättefort.
Den substansen sades dock vara 10x starkare än amfetamin enligt många i MDPV tråden.
Jag tog a-PHP då som var i samma potential som MDPV.
Citera
2015-04-27, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crywolf
Obehagligheter kan förmodligen för en nybörjare komma vid 0,5g gatutjack och över. Observera att jag inte menar andningsbesvär som att du kommer att dö vid denna dos.
Du behöver inte oroa dig för större doser då det kommer ta ett tag för dig innan du kommer dit upp pga toleransen på tjack.
Du är nog tillräckligt påläst innan du kommer till det.

Jag minns när jag fick andningsbesvär på en annan CS. Det var fruktansvärt - vet inte om jag var halvvägs till döden då eller ej.
Hade en tung kraft vid bröstkorgen som om man andas in med ett tjockt sugrör och håller för näsan, samtidigt som mig hjärta slog jättefort.
Den substansen sades dock vara 10x starkare än amfetamin enligt många i MDPV tråden.
Jag tog a-PHP då som var i samma potential som MDPV.

Men nu menar du endast vid för stor dos om jag förstått det rätt, ej under själva AT'n?
Det närmaste AT jag har kommit är var nog just första gången jag provade tjack. Det var även första gången jag provade Cs. Hade bara rökt innan. Det var väldigt lit som jag tog, men jag var extremt seg och trött i närmare en vecka efteråt. Det har sen dess aldrig hänt.
Citera
2015-04-27, 01:57
Medlem
Crywolfs avatar
Citat:
Men nu menar du endast vid för stor dos om jag förstått det rätt, ej under själva AT'n?
Det närmaste AT jag har kommit är var nog just första gången jag provade tjack. Det var även första gången jag provade Cs. Hade bara rökt innan. Det var väldigt lit som jag tog, men jag var extremt seg och trött i närmare en vecka efteråt. Det har sen dess aldrig hänt.

Menade stor dos eftersom enligt mina erfarenheter kommer en tjack AT vid stora doseringar, och under AT'n fick jag iallafall den gången på a-PHP andningsbesvär.
Men pratar givetvis om amfetamin här, tro inte att jag går in på a-PHP spåret då jag pratar om avtändning på tjack.
Senast redigerad av Crywolf 2015-04-27 kl. 01:59.
Citera
2015-04-27, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crywolf
Menade stor dos eftersom enligt mina erfarenheter kommer en tjack AT vid stora doseringar, och under AT'n fick jag iallafall den gången på a-PHP andningsbesvär.
Men pratar givetvis om amfetamin här, tro inte att jag går in på a-PHP spåret då jag pratar om avtändning på tjack.

Ah, är iaf väldigt glad över att jag inte får AT, intepå tjack iaf. Just det där med andningsbesvär låter riktigt obehagligt, verkar påminna om väldigt kraftig astma, fast kanske värre ändå i kombination med bultade hjärta och ångest. :/
Citera
2015-04-27, 02:35
Medlem
noobz1337s avatar
Nu är jag inte jätte insatt i detta men om gatutjack endast skulle bestå av dexamfetqmin, skulle inte många av bieffekterna "försvinna"
då?
Citera
2015-04-27, 04:04
Medlem
esants avatar
Citat:

Ja hjärtklappningen är väl i princip en standardgrej. Jag tror som sagt att andningsbesvären var psykiska, men det kändes som att det var tyngre att andas liksom, man kände sig lite blockerad på något sätt. Det är väl en ingrediens hos ångestsymptom, men kan nog variera från person till person (och från tjack till tjack ).

Och detta hände alltså under AT:n, inte medan själva ruset var igång.
Citera
2015-04-27, 12:27
Medlem
När jag brukade så rörde det sig om små mängder (0,2-0,3 bankat) som jag bombade. En gång om dagen DOCK varje dag under ett år. Det gjorde att jag blev trött när kvällen kom och jag inte hade några större problem att somna, så jag körde aldrig några uppenätter med återdoseringar.

Men de gånger jag försökte sluta...? Jag sjönk ner så hårt och så djupt och ville ta livet av mig. Ingenting var kul och jag kunde varken spela datorspel eller sjunga (mina två största intressen). Tjejer var för första gången i mitt liv HELT ointressanta och sexlusten var gone. Alltid varit deprimerad men aldrig haft ångest. Men när jag skulle sluta med tjack så fick jag ångest för första gången i mitt liv. Panikångestattackerna var förjävliga. Insomnian gjorde att det helt plötsligt inte gick att sova (vissa säger att de sover konstant när de slutar med tjack... Weird) och då lider jag ändå av hypersomni vilket gör att jag ALLTID är trött och behöver sova minst 12 timmar per natt för att ens kunna tänka. På avtändningen så försvann basically förmågan att sova men jag var tröttare än vad jag trodde var möjligt - jag lämnade inte sängen på flera dagar med undantag för att pissa.

Men om du menar AT efter en dos här och där snarare än långtida kontinuerligt bruk? Då blir du mest trött och omotiverad men inte mycket mer...

Men sedan så har jag också en större benägenhet för att må dåligt än vad normala människor har - jag har sett IV-amfetaminister som skjuter flera gånger dagligen (2-3g om dagen) som flaxar som väderkvarnar som fick lättare AT än vad jag fick. Visst mådde de dåligt när de inte kunde få tag i sitt tjack men efter en-två veckor så var de på benen och kunde skratta igen utan tjack - någonting jag inte kunde.

Vissa föds med defekta och kassa hjärnor helt enkelt, I was unlucky in that department.
Citera
2015-04-29, 23:44
Medlem
Pissrannans avatar
Vanligast är trötthet pga sömnbrist och hur länge du varit vaken. Du bör inte överskrida mer än 3 dagar för att inte drabbas av hallucinationer, du blir lätt andfådd av att röra på dig, nedstämdhet, dysfori (olustkänslor), lättretlighet är några vanliga åkommor. Nedstämdhet brukar kunna tas bort med hjälp av benzo-preparat och tramadol är bra mot dysforin. Man kan bli känslig, gråtmild mm. Även svettningar och hjärtklappning är några fysiska symptom, dock beror det på vad för tjack du tagit och hur mycket. Synvilor och flimmer i ögonen är vanligt då du varit vaken länge. Börjar du få kraftiga hallucinationer så brukar det betyda att det är dags att lägga ner och gå och sova.

AT'n är mer eller mindre en stadie av amfetsminrusets gång där du börjar tända av och toppen på ruset börjar lägga sig. Du kommer fortfarande ha svårt att kunna sova och äta tills dess att ruset lagt sig eftersom dubfortfarande är påverkad men inte "maxad" längre. Amfetaminet brukar kunna brytas ner av kroppen på ca 72 timmar beroende på hur mycket du tagit och hur rent amfetamin du tagit. Ju smutsigare desto längre tid. Efter max 5 dagar så ska du vara garanterat ren och kunna pissa negativt.

Ju frekventare du intar drogen desto större tolerans kommer du att utveckla och om 1 gubbe räckte i början så kommer det öka till 2-3 på en kväll ju mera och ju oftare du tar. Euforin och känslan av extrem upprymdhet du får första gången försvinner snabbt och du får inte samma kick på tjacket efter ett par gånger. Ingen gång är som när du blir av med oskulden på en drog. Kom ihåg det!
Citera
2015-04-29, 23:47
Medlem
orrecrists avatar
det innebär att man vill ha benso!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto