Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-04-26, 15:01
  #25
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
På vilket sätt är den rasistisk?
...

Programmen är faktaprogram och visar hur ett arbetspass ser ut för gränspoliser och jag är ganska säker på att det mest är minoriteter, fattiga minoriteter som åker fast.
Varför skulle en vit amerikan med stabil inkomst försöka smuggla in 100kg cannabis eller annan valfri drog för en struntsumma jämfört med fängelsestraffet dom riskerar att få?
Drogmulor brukar va drogmulor just för att dom är i behov av pengar eller är skyldig fel person pengar.
Många mexare får bara några hundra dollar på sin höjd för att smuggla medan en amerikan kanske kräver 10´000 dollar för att smuggla nåt kilo kokain.

Du är tydligen en utav dom åsnorna som letar rasism i varje lite vrå och vrider o vänder på det till du hittar ett rasistiskt motiv/perspektiv.
Du har FEL FEL FEL precis som människor som dig brukar ha.
Ingen rök utan eld...mexare står för majoriteten av smuggling till USA via mexico och som någon skrev så tror jag majoriteten av gränspolisen/tullen har själva sydamerikanskt blod.

Nu förstördes din teori så du får tyvärr gå och leta rasism i någon annan vrå
Jag håller med.

bombacci; fattiga människor från fattiga länder är oftast de som tar dessa risker. Det har inte med rasism att göra utan är fakta och inte så svårt att lista ut.
Tycker nog det är du som ska skämmas.
Citera
2015-04-26, 22:35
  #26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Misstanken låter trolig. Säkert därför jag inte hittade något program med motsvarande engelsk titel på Fox och deras lista över egenproducerade program. Utöver det är sista avsnittet från början av år 2013 och jag är inte ens säker på att det har sänts på någon Fox-kanal i USA.
Mjo, jag letade också halvt ihjäl mig innan jag hittade.
Citera
2015-04-26, 23:29
  #27
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Enligt The Young Turks så är snittåldern för Fox tittare i USA 68 år och jag kan tänka mig att dom vill se och höra saker som antyder att allt är som dom minns det.

TYT är ju inte så överdrivet seriösa. Sedan pratar väl de iofs om Fox News.
Citera
2015-04-27, 00:22
  #28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
TYT är ju inte så överdrivet seriösa. Sedan pratar väl de iofs om Fox News.
Att dom inte är seriösa får stå för dig och vi har redan konstaterat att jag gjorde en tankevurpa. TYTs eventuella seriositet får du ta någon annanstans.
Citera
2015-04-27, 00:35
  #29
Medlem
Fjodorovs avatar
Är det inte bra med åtminstone ett program på tv som väger upp all vänster/antirasist-propaganda som sprids i alla andra kanaler?

Dra åt helvete TS, bara för att ett program inte stämmer överens med din verklighetsbeskrivning så betyder det inte att det ska förbjudas. Ska vi förbjuda organisation och åsikter snart också? Dra åt helvete, för med ditt tänk så hör du snart hemma där.
Citera
2015-04-27, 01:33
  #30
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Att dom inte är seriösa får stå för dig och vi har redan konstaterat att jag gjorde en tankevurpa. TYTs eventuella seriositet får du ta någon annanstans.

Ja den är högst eventuell. Någon webkanal med vänsteråsikter, fast Ana är läcker.

Fast hela tråden är väl rätt märklig. En apell om att stoppa ett TV-program som TS inte ens vet vad det heter, men inte gillar känns inte direkt FB. Också lite svårt att se hur det praktiskt skulle gå till.
Citera
2015-04-29, 22:56
  #31
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Med "andra" menar du vita sd hatare som inte ens får vara kvar i partiet som hänger på Flashback?

oki.

Nog lite viktigare att fråga vad de utsatta tycker.

Med "andra" menar jag övriga vittnesmål i tråden om programmet ifråga. Läser du inte din egen tråd? Du kallar dem "vita sd hatare", ska det tolkas som att de är pajazzo-sminkade och hatar SD? Lär dig skriva!

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
De tar även upp smuggling. Jag försöker att inte kolla på sådana där otrevliga program.

Nej, det är bra, du ska inte titta på vuxenprogram som sänds efter kl 21, du kommer bara drömma mardrömmar.
Citera
2015-04-29, 23:34
  #32
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Misstanken låter trolig. Säkert därför jag inte hittade något program med motsvarande engelsk titel på Fox och deras lista över egenproducerade program. Utöver det är sista avsnittet från början av år 2013 och jag är inte ens säker på att det har sänts på någon Fox-kanal i USA.

Ja, det är den serien; inte många rätt av TS där inte...
Citera
2015-04-30, 12:34
  #33
Medlem
Zaedrewss avatar
Fox Sverige bestämmer nog själv vilka program som ska sändas. De verkar mest sända det här programmet "Gränsen" hela dagarna. Förmodligen för det är billigt och de inte har så mycket rättigheter till annat.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback