Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-16, 18:13
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000procent
Kan man på något sett genom propparna om det är 1-fas eller 2-fas? Har lite svårt att lyfta ur ugnen eller hällen själv, men samma problem för mig. Pratat med elektriker men vore skönt att slippa den kostnaden bara för att kolla in det, annars lägger jag hellre pengarna på ny häll.

Kolla hur den är ansluten. Är det schuko är det 1 fas men är det perilex så bör det vara flera (man kan ju sätta på en perilex och bara använda en fas men verkar onödigt)
Citera
2017-01-16, 18:48
  #14
Medlem
Bongomans avatar
Inte ens när jag kör en gigantisk stekpanna på en miniatyrplatta har jag det problemet. Och det är en billig panna för en hundring eller två. Visst, det är lite mindre varmt i kanterna men det kokar i alla fall. Steker gör jag inte på den plattan. Efterfräsa potatis går bra.
Citera
2017-01-20, 20:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Kolla hur den är ansluten. Är det schuko är det 1 fas men är det perilex så bör det vara flera (man kan ju sätta på en perilex och bara använda en fas men verkar onödigt)


Tack! Låter lite som jag behöver någon med koll för att kolla in det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback