när jag var liten så undrade jag som så många andra "var slutar det?" och insåg att det kunde det ju inte göra.....en mur? nää det går ju inte osv och där började jag ana evigheten
nu när jag blivit äldre har jag istället ändrat frågan till "ok så var ligger universum någonstans?"
och svaret tja det kan ju faktiskt inte ligga nånstans geografiskt......det ligger helt enkelt ingenstans, så landet ingenstans. Och så kan man fortsätta med, om det inte ligger nånstans, finns det då? uppenbarligen men samtidigt inte, det liksom både finns och inte finns OCH DET är riktigt intressant och går helt i enlighet med ENERGI. Hurdå? jo, allting är energi samtidigt som energi i sin tur är absolut ingenting......
men big bang då? ja inte fan bryr jag mig om , om någon sitter o kollar i en kikare och mäter ljus, hahaha, vilket skämt. Nä, problemet är uppenbarligen TID, det liksom måste vara tid...men icke. Istället för att titta på det hela horisontellt så får man istället föreställa sig det hela LODRÄTT.............bara här och nu, igår finns inte, imorn finns inte
välkommen till evigheten........landet ingenstans.
eller vad säger du bäste medborgare?