• 1
  • 2
2015-04-23, 14:11
Medlem
En familj på vattenskoter ska tydligen ha råkat ut för någonting, inledningsvis rapporterades om en person i vatten, drunkningstillbud och nu senast information att det är en vattenskoter som kantrat.

Det ska ha skett vid kungshamn i Knivsta kommun. Knivsta kommun börjar vid Flottsund och Kungshamn ligger på Knivstasidan ungefär mitt emot Alnäs lägergård i Graneberg, Sunnersta.

- En man, kvinna och deras två barn var ute och åkte vattenskoter. Barnen och minst en vuxen ska ha hamnat i vattnet. Vad jag vet just nu är att de är rejält nedkylda.

http://www.unt.se/start/vattenskoter...t-3695630.aspx
Citera
2015-04-23, 14:21
Medlem
Inte för att döma på förhand men åker man ut

* 4 pers på en vattenskoter
* Vid 4 gradigt vatten
* I blåsigt väder
* Varav en av passagerarna en 2-åring

???

Tragiskt
Citera
2015-04-23, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker

Var framgår detta? aftonbladet är den enda jag sett som nämnt något om ålder på barnen och det som att båda är under tio år.

men ja.. det här vädret är inget att dra ut barn på sjön i om det inte är en rejäl kryssningsfärja.
Citera
2015-04-23, 14:56
Medlem
1 1/2 och 4 år enl. Expressen. Ut och glassa på vattenscooter så här års, undrar hur det ser ut i knoppen på en sådan pappa?
Citera
2015-04-23, 15:21
Medlem
BleAivanos avatar
Från JRCC::
Citat:
Sjöfartsverkets sjö- och flygräddningscentral tar emot ett telefonsamtal från en
privatperson vid Djupviken, Mälaren söder om Uppsala. Personen uppger att fyra
personer, två vuxna och två barn, hamnat i vattnet efter att ha kört vattenskoter.

Informationsläget är inledningsvis mycket oklart. Mot platsen larmas Sjöfartsverkets
räddningshelikopter Lifeguard 003 från Norrtälje, Uppsala räddningstjänst och
Storstockholms räddningstjänst.

http://www.sjofartsverket.se/sv/Sjof...er-om-Uppsala/
Citera
2015-04-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Inte för att döma på förhand men åker man ut

* 4 pers på en vattenskoter
* Vid 4 gradigt vatten
* I blåsigt väder

???

Tragiskt

Alltså hur tänkte familjen, låter väldigt konstigt, EN vattenskoter med två vuxna och två barn, att det ens får plats så många och vad gör de ute just vid denna tidpunkten och som du säger, blåsigt och kallt i vattnet.
Citera
2015-04-23, 16:11
Medlem
Hörde om detta på nyheterna precis. Första tanken, vem fan kör vattenskoter nu? Det är ju askallt i vattnet fortfarande! Dessutom med barn! Känns oerhört obegåvat. Tragiskt hursomhelst.
Citera
2015-04-23, 16:17
Medlem
P4 UPPLAND:

Citat:
Båda barnen vårdas på Akademiska sjukhusets intensivvårdsavdelning. Tillståndet uppges vara allvarligt.
Citera
2015-04-23, 17:07
Medlem
Man död efter att hoppat i vattnet efter en fotboll i Sundsvall för ett tag sedan och nu detta. Detta var en synnerligen korkad idé.
Citera
2015-04-24, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabnoralex
Alltså hur tänkte familjen, låter väldigt konstigt, EN vattenskoter med två vuxna och två barn, att det ens får plats så många och vad gör de ute just vid denna tidpunkten och som du säger, blåsigt och kallt i vattnet.

Inget konstigt- vi har en sådan (äldre modell iofs) där vi får plats två vuxna och två barn. Stort säte. Nu är det inte säkert att just denna var så stor men det finns stora vattenskotrar.
Citera
2015-04-24, 10:19
Medlem
Är föräldrarna dumma får barnen lida. Helvete vad korkat..
Citera
2015-04-24, 10:26
Medlem
beardbraids avatar
Jag brukar inte vara den som spekulerar i "etnicitet på GM" men jag har svårt att tro att deras förfäder seglade långskepp....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in