Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-04-23, 06:38
Medlem
Jag kan noll och nada om datorer, så jag visste inte heller vart jag skulle lägga tråden.

Min son har tryckt på typ alla knappar i min dator, och nu funkar inte tagentbordet.. allt annat funkar, men inte det..

Hur får jag igång det igen?!
Har en Samsung-laptop med Windows 8 i..

Snälla, hjälp mig!
Citera
2015-04-23, 07:07
Medlem
BlueChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFoster-.-
Jag kan noll och nada om datorer, så jag visste inte heller vart jag skulle lägga tråden.

Min son har tryckt på typ alla knappar i min dator, och nu funkar inte tagentbordet.. allt annat funkar, men inte det..

Snälla, hjälp mig!

Löser detta problemet? http://www.makeuseof.com/answers/disable-keyboard-touchpad/
Citera
2015-04-23, 07:22
Medlem
nabbolbs avatar
På vissa bärbara så finns det en knapp som man stänger av tangentbordet med! Det är bara att börja klicka.
Citera
2015-04-23, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChicken
Löser detta problemet? http://www.makeuseof.com/answers/disable-keyboard-touchpad/

Jag kan va dummast i världen, men jag fattade ingenting..
Citera
2015-04-23, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
På vissa bärbara så finns det en knapp som man stänger av tangentbordet med! Det är bara att börja klicka.

Vågar inte bara klicka på allt, då kanske jag gör allt värre..
Citera
2015-04-23, 08:04
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Vågar inte bara klicka på allt, då kanske jag gör allt värre..
Nej då det är bara å klicka på!
Citera
2015-04-23, 08:22
Moderator
Protons avatar
Citat:

Snälla, hjälp mig!
Det där räcker inte. Vad är det för modell på laptopen mer exakt? Står det nåt i manualen (som du naturligtvis läst) om att stänga av tangentbordet?
Citera
2015-04-23, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Det där räcker inte. Vad är det för modell på laptopen mer exakt? Står det nåt i manualen (som du naturligtvis läst) om att stänga av tangentbordet?

Jag har ingen manual, det är en lånad dator så har bara datorn och laddare.. "/

Det som står på under sidan är
•notebook
•model NP370RSE

Mer vet jag inte..
Citera
2015-04-23, 09:32
Medlem
Parnborrs avatar
Hur kan du då skriva här?+??? HAHAHAHAHAH

Citera
2015-04-23, 09:35
Medlem
your_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Hur kan du då skriva här?+??? HAHAHAHAHAH

Kanske mobil eller med en annan dator?
Citera
2015-04-23, 09:40
Medlem
Finns där en list överst (bredvid on/off-knappen) med olika små ikoner som lyser på, så kan man prova att trycka där. Ser inte ut som tangenter utan bara en list med ikoner för t ex trådlöst nätverk, ljud av/på, musplatta av/på osv. Tryck lite där och se om tangentbordet kommer tillbaka. Du kan fota listen först så du har koll på vilka ikoner som är aktiva innan du börjar trycka.

Jag lyckades en gång stänga av både musplattan och internet gm att komma åt den idiotiska listen och innan jag fattade att det gick att trycka på listen gick det flera irriterande dagar.
Citera
2015-04-23, 09:43
Medlem
hasenfrasens avatar
Jag läste manualen åt dig och på sidan 49 i den engelska manualen står det att du trycker på FN+F5 för att låsa/låsa upp Touchpaden. Är det något annat som är avslaget är det lämplig läsning. Det KAN vara saft/dryck i tangentbordet, det är det näst mest vanligaste "felet" på en bärbar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in