• 1
  • 2
2015-04-22, 08:50
Bannlyst
Med tanke på tråden om oväntat våldsamma och brutala scener tyckte jag den här var på sin plats, vad har ni för nomineringar? För min del kommer jag bara på en nu och det är Oldboy, när jag såg den hade jag hört att den skulle vara SÅ brutal men det kunde jag inte hålla med om.

Dock är det fortfarande en minst sagt otäck film men jag har sett värre.
Senast redigerad av edko 2015-04-22 kl. 08:52.
Citera
2015-04-22, 09:11
Medlem
chessjamts avatar
Taxi Driver trodde man skulle vara mer våldsam än vad den var. Visst, slutet är väldigt actionladdat men hela filmen ända fram tills dess är knappast våldsam. Nu har man lärt sig att det är andra saker som gör den filmen stor, typ karaktären Travis Bickle och hela hans inre resa. Men när man var mindre ville man mest se pang pang och skjutande vilket gjorde mig lite besviken på Scorseses mästerverk när jag först såg den.
Citera
2015-04-22, 09:29
Medlem
Ratis avatar
Requiem For A Dream gjorde mig lite besviken.
Citera
2015-04-22, 09:40
Medlem
Pappersvargens avatar
I min ungdom såg jag Aliens innan jag såg Alien. Jag trodde då att även Alien skulle vara en actionspäckad film men tji fick jag.
Citera
2015-04-22, 10:21
Medlem
Klownfaces avatar
Kanske inte våldsamt men; när jag var liten fick jag jämt höra av vuxna att Arkiv X skulle vara så in i helvete otäckt

Taxi Driver trodde jag skulle vara våldsammare än var den var (jävligt bra film endå)
Citera
2015-04-22, 11:17
Medlem
Pickmylussys avatar
Överlag alla krigsfilmer under 2000-talet!
Citera
2015-04-22, 12:40
Medlem
Rakiis avatar
Srpski Film var ju egentligen en barnlek jämfört med vad man hade hört om den, men å andra sidan hade Aftonhoran hypat upp filmen för pöbeln som sedan snackade och fortfarande snackar om att det är den värsta filmen som de har sett, men ja, det är ju bara pöbeln det som inte sett gore tidigare.
Citera
2015-04-22, 14:13
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Srpski Film var ju egentligen en barnlek jämfört med vad man hade hört om den, men å andra sidan hade Aftonhoran hypat upp filmen för pöbeln som sedan snackade och fortfarande snackar om att det är den värsta filmen som de har sett, men ja, det är ju bara pöbeln det som inte sett gore tidigare.

Intressant nog så anser Brad Jones att filmen är sjuk och som han sa det "kändes som han borde åka in i fängelse efter att ha sett den". Något jag håller med honom om. Ja en del scener är som vi sett i andra filmer som Human Centepied. Men filmen är ju ändå sjuk i huvudet. Jag tänker inte stå bakom en film som har överviktig man rövknulla ett nyfött barn. Och om det ska symbolisera att själva barnet är Serbien och den överviktiga mannen är de som styr landet är det bara en fet märklig, konstig och sjuk i huvudet metafor.

Filmen är ren och skär dynga i mina ögon, HATAR DEN!

Vad jag menar är. Märkligt att just Brad Jones också fann den så med tanke på vilka filmer han kollar på inom daglig rutin.
Citera
2015-04-22, 14:28
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Srpski Film

Ja, samma här. Visst är den bra, men till och med Hostel är obehagligare.

Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Jag tänker inte stå bakom en film som har överviktig man rövknulla ett nyfött barn.

Eftersom man inte får se nått, och för att det är uppenbart att bebisen är en slajmig docka, så tycker jag inte att scenen är speciellt chockerande överhuvudtaget.
Senast redigerad av Carnage. 2015-04-22 kl. 14:31.
Citera
2015-04-22, 14:50
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Eftersom man inte får se nått, och för att det är uppenbart att bebisen är en slajmig docka, så tycker jag inte att scenen är speciellt chockerande överhuvudtaget.

Man fick se ganska så detaljrikt. Dessutom är det ju bara själva scenen som är sjuk, no shit att det inte är en riktigt bebis liksom. Men bara idén att ha en sådan scen i en film enligt mig är bara sjukt och tillför inte ett jävla skit.
Citera
2015-04-22, 14:56
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Det är väl inte så mycket gore, det är väl mer att den är allmänt sjuk och stötande med sexuella grejer. Hur som helst så tycker jag att den är bra, men speciellt blodig är den ju inte. Rå kanske man kan kalla den i alla fall. Depraverad lär man ju definitivt kunna anse att den är...

Ska ses om i framtiden.
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-04-22 kl. 15:00.
Citera
2015-04-22, 14:59
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Men bara idén att ha en sådan scen i en film enligt mig är bara sjukt och tillför inte ett jävla skit.

Poängen med exploitationfilmer är ju att exploatera grova saker, så jag gillar när man fläskar på med det sjuka och morbida - så länge allt är fejk och specialeffekter såklart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in