• 1
  • 2
2015-04-22, 00:08
Medlem
Bertil85s avatar
Fel på användarnamnen när jag citerar. Nu har jag rättat ett inlägg.

Är det någon mer som har uppmärksammat det?
Senast redigerad av Bertil85 2015-04-22 kl. 00:35.
Citera
2015-04-22, 00:38
Medlem
Hade problem tidigare idag med att citiera så kan mycket väl vara nåt på gång
Citera
2015-04-22, 00:41
Medlem
Bertil85s avatar
Ok. Tråkigt.
Citera
2015-04-22, 01:30
Medlem
Bertil85s avatar
Nu funkar det bättre.
Citera
2015-04-22, 08:48
Medlem
Bertil85s avatar
Ingen moderator som reagerade på detta?
Citera
2015-04-22, 09:18
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85

Jag provar att citera dig nu, men förstår inte riktigt vad som är problemet?
Citera
2015-04-22, 09:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Du hade gärna kunnat länka till var någonstans det var problem istället för att överlåta åt andra att söka. Jag sökte nu och tror att jag har hittat vad du avsåg.

Det hela började här, jag kopierar ett inlägg rakt av:

[quote=farbror Sven|53088945]Eftersom jag har en hel del kreti och pleti så ska jag till banken och göra affärer.[/QUOTE

Bra!

Då ska du få några inventeringsråd av mig.

Kretinerna har bäst placebo inom vårdsektorn medan plitarna bör satsas på säkerhetssektorn.

Du bör dock anlita en yrkeskunnig sutenör innan du inleder investiturstriden.

(FB) Tråden där vi använder ord vi inte riktigt begriper

Postaren citerade farbror Sven. När postaren skulle skriva sitt inlägg råkade postaren radera en hakparentes i citatet, nämligen den sista. Då blir citeringen knasig. Sedan hängde felet med i flera inlägg, bland annat ditt. Detta eftersom postarna efter citerade det felaktiga inlägget.

Sådant kan avstyras om man förhandsgranskar sitt inlägg innan man postar. Då ser man att något är på tok och man kan rätta till det.
Citera
2015-04-22, 09:50
Medlem
Bertil85s avatar
[quote=blomvattnare|53092445]Du hade gärna kunnat länka till var någonstans det var problem istället för att överlåta åt andra att söka. Jag sökte nu och tror att jag har hittat vad du avsåg.

Det hela började här, jag kopierar ett inlägg rakt av:

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Eftersom jag har en hel del kreti och pleti så ska jag till banken och göra affärer.[/QUOTE

Bra!

Då ska du få några inventeringsråd av mig.

Kretinerna har bäst placebo inom vårdsektorn medan plitarna bör satsas på säkerhetssektorn.

Du bör dock anlita en yrkeskunnig sutenör innan du inleder investiturstriden.
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven

(FB) Tråden där vi använder ord vi inte riktigt begriper

Postaren citerade farbror Sven. När postaren skulle skriva sitt inlägg råkade postaren radera en hakparentes i citatet, nämligen den sista. Då blir citeringen knasig. Sedan hängde felet med i flera inlägg, bland annat ditt. Detta eftersom postarna efter citerade det felaktiga inlägget.

Sådant kan avstyras om man förhandsgranskar sitt inlägg innan man postar. Då ser man att något är på tok och man kan rätta till det.

Det är vi användare som gjorde fel och det blev en kedjereaktion alltså om jag förstår dig rätt?

Jag ber om ursäkt om jag inte meddelade var problemet låg.
Nu vet du att detta problem har uppstått i en tråd i Laidback.

Försök när du kan ta en titt i tråden där vi har citerat användaren farbror Sven.
Så som det ser ut nu; (FB) Tråden där vi använder ord vi inte riktigt begriper

Hoppas du inte satte morgonkaffet i fel strupe.

Mvh Bertil85
Citera
2015-04-22, 09:52
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
Jag provar att citera dig nu, men förstår inte riktigt vad som är problemet?

Problemet har helt enkelt uppstått i en tråd i Laidback. Läs mitt inlägg ovan.
Citera
2015-04-22, 10:00
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Det är vi användare som gjorde fel och det blev en kedjereaktion alltså om jag förstår dig rätt?

Jag ber om ursäkt om jag inte meddelade var problemet låg.
Nu vet du att detta problem har uppstått i en tråd i Laidback.

Försök när du kan ta en titt i tråden där vi har citerat användaren farbror Sven.
Så som det ser ut nu; (FB) Tråden där vi använder ord vi inte riktigt begriper

Hoppas du inte satte morgonkaffet i fel strupe.

Mvh Bertil85

Nu blev det ju fel igen. Titta på ditt inlägg du postade nyss. Min text som du citerade blev knasig. Istället för att rätta till det tar jag till en annan utväg, som ett tips på hur man kan göra: jag tar helt enkelt bort hela citatet från mig.

Det var ju just det jag gjorde; jag tog en titt i den där tråden. Jag tittade på vilka inlägg du hade postat inatt och hittade då den tråden. Och ja, det blev en kedjereaktion. Felet hängde med i flera inlägg eftersom ingen rättade till felet.

När det har blivit knas med citeringarna gäller det ju att bryta situationen. Antingen genom att man rättar till citeringarna innan man postar eller att man - som jag nu gjorde - tar bort citaten.
Citera
2015-04-22, 10:36
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Nu blev det ju fel igen. Titta på ditt inlägg du postade nyss. Min text som du citerade blev knasig. Istället för att rätta till det tar jag till en annan utväg, som ett tips på hur man kan göra: jag tar helt enkelt bort hela citatet från mig.

Det var ju just det jag gjorde; jag tog en titt i den där tråden. Jag tittade på vilka inlägg du hade postat inatt och hittade då den tråden. Och ja, det blev en kedjereaktion. Felet hängde med i flera inlägg eftersom ingen rättade till felet.

När det har blivit knas med citeringarna gäller det ju att bryta situationen. Antingen genom att man rättar till citeringarna innan man postar eller att man - som jag nu gjorde - tar bort citaten.

Ja det kan vara svårare än gjort ibland.

Jag har ändrat om en citering dock så fortsatte det.

Just nu hinner inte jag gå in och rätta till problemet. Ska försöka senare.

Edit; Ser ut att det är löst nu. Hoppas övriga användare i tråden förstår det.

Tack Mods för hjälpen.

Mvh Bertil85
Senast redigerad av Bertil85 2015-04-22 kl. 10:42.
Citera
2015-04-22, 11:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Hänger upp mig lite på "råkade postaren radera". Det kan ske utan att någon "råkar" också.

När jag ska citera någon användare på min mobil, så försvinner alltid sista hakparentesen automatiskt om jag börjar mitt inlägg med att klistra in något (t.ex. länk eller text) + att en radbrytning också försvinner, varför ovanstående problem uppstår. Då jag uppmärksammat detta så har jag inte brytt mig så mycket, utan bara skrivit in hakparentesen igen och gjort en ny radbrytning.

Har antagit att det är mobilbrowsern som orsakar problemet. Har därför inte trott att det varit något för forumbuggtråden.

Kör för övrigt webbversion även på mobilen och inte mobilversion om det nu kan spela in.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in