2015-04-20, 13:52
Medlem
Tjenare! Tänkte börja träna på allvar och hålla upp en extrem kostförhållning (Det ska hända grejer nu!).

Jag har inhandlat matvåg och ska nu börja väga mat så jag får exakt den doseringen av proteiner, kolhydrater och kalorier min kropp skall ha vid varje mattillfälle. Jag är 22 år och bor ensam och har alltså inga hinder från att styra mitt liv efter detta mål. Vad är mitt mål? Jag ska ha magrutor på 2 månader. Jag väger just nu 91-92 kg och ska försöka gå ner till 80 + rippad.

Hur? Perfekt kostförhållning blandat med effektiv träning.

Vad behöver jag hjälp med? Jag är ingen nybörjare när det varken gäller träning eller maten men jag behöver ändå någon sorts mall som man kan titta på som visar t.ex tips på mat man kan laga men också hur mycket man ska äta för att maximera viktnedgång men också muskeltillväxt.

För att reda ut frågetecken är jag är fullt beredd att käka torrt ris och kyckling i 2 månader i sträck samtidigt som jag kan träna 2 gånger per dag (14pass i veckan alltså) för att visa hur seriös jag är med detta.

Jag kommer ta tre st olika vinkelbilder på mig efter denna tråden är skriven och samtidigt väga mig och anteckna detta, sedan samma sak om 1 månad och slutligen efter 2 månader.

Så om någon har en hemsida med ett snyggt matschema och jätte gärna tips på träning för att uppnå detta resultat på absolut kortast tid och med enbart lagliga produkter, bifoga gärna!

http://www.allstarworkouts.com/wp-content/uploads/2014/02/matthew-mcconaughey-workout4x5.jpg <--------- Bild på målet
Citera
2015-04-20, 14:01
Medlem
Om du inte redan är vältränad så kommer du inte ens komma i närheten. Enda möjligheten för att få en liknande kropp på två månader skulle vara om du redan hade exakt den där kroppen redan nu när det kommer till muskelmassa men att du hade några få kilon extra som du ville bli av med. Annars, inte en chans.

Börja tänk långsiktigt istället och kör på ett bra tränings och kostschema som kommer att ge resultat i längden. Att stressträna såhär ger absolut ingenting. Om du inte redan har den kroppen vill säga.

Släng upp en bild så kan vi hjälpa dig bättre. Omöjligt att veta hur detta kommer att gå utan att veta hur du ser ut nu.
Citera
2015-04-20, 14:05
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Om du tänker gå ner 11-12 kilo på två månader måste du ligga på ett underskott på typ 1400 kcal om dagen. Som ren blir det nog svårt att återhämta sig från 14 pass i veckan då. Tre rejäla helkroppspass i veckan vore rimligare, IMHO. Less is more, liksom.
Citera
2015-04-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Om du inte redan är vältränad så kommer du inte ens komma i närheten. Enda möjligheten för att få en liknande kropp på två månader skulle vara om du redan hade exakt den där kroppen redan nu när det kommer till muskelmassa men att du hade några få kilon extra som du ville bli av med. Annars, inte en chans.

Börja tänk långsiktigt istället och kör på ett bra tränings och kostschema som kommer att ge resultat i längden. Att stressträna såhär ger absolut ingenting. Om du inte redan har den kroppen vill säga.

Släng upp en bild så kan vi hjälpa dig bättre. Omöjligt att veta hur detta kommer att gå utan att veta hur du ser ut nu.

Jag vet, det är omöjligt om man inte redan har ett väldigt bra underlag. Jag har varit borta från fysisk aktivitet i snart 3 år, spelat lite golf men thats it. Har varit med om lite operationer osv som hindrat mig från att träna. Syftet med målet är omöjligt, men det får mig att inte ge upp och känna mig nöjd. Vem vet, 14 pass i veckan (kardio på morgonen och situps varje dag) kan man komma långt på, tror jag!

Men halva grejen är att både sova och äta rätt, och det är just maten jag behöver hjälp med. Tips på vad man kan käka, varva med, tre kyckling och en fisk portion per dag? Havregryn+frukt och nått ägg till frukost?
Citera
2015-04-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VlnteJoBaRokaHasch
Om du tänker gå ner 11-12 kilo på två månader måste du ligga på ett underskott på typ 1400 kcal om dagen. Som ren blir det nog svårt att återhämta sig från 14 pass i veckan då. Tre rejäla helkroppspass i veckan vore rimligare, IMHO. Less is more, liksom.

Nu är inte jag någon expert, men en sån här kropp jag vill nå till är inget "svårt" och bedöms löjlig för många kroppsbyggare, för allt handlar nästan bara om träna kardio och äta rätt. Det är ju i grund och botten en löparkropp han har så jag kommer inte lägga allt för stor vikt på att bygga muskler utan snarare forma musklerna jag redan har med fettförbränning som huvudsyfte!
Citera
2015-04-20, 14:15
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Nu är inte jag någon expert, men en sån här kropp jag vill nå till är inget "svårt" och bedöms löjlig för många kroppsbyggare, för allt handlar nästan bara om träna kardio och äta rätt. Det är ju i grund och botten en löparkropp han har så jag kommer inte lägga allt för stor vikt på att bygga muskler utan snarare forma musklerna jag redan har med fettförbränning som huvudsyfte!
Kom ihåg att det inte är bara, utan krävs disciplin, hårt arbete och koll. Eftersom det är så "lätt" så är det märkligt att så många ser ut som värsta potatissäckarna! Konstigt det där!

Men bra initiativ, vi kommer hålla koll på dig.
Citera
2015-04-20, 14:16
Medlem
Citat:
Jag vet, det är omöjligt om man inte redan har ett väldigt bra underlag. Jag har varit borta från fysisk aktivitet i snart 3 år, spelat lite golf men thats it. Har varit med om lite operationer osv som hindrat mig från att träna. Syftet med målet är omöjligt, men det får mig att inte ge upp och känna mig nöjd. Vem vet, 14 pass i veckan (kardio på morgonen och situps varje dag) kan man komma långt på, tror jag!

Men halva grejen är att både sova och äta rätt, och det är just maten jag behöver hjälp med. Tips på vad man kan käka, varva med, tre kyckling och en fisk portion per dag? Havregryn+frukt och nått ägg till frukost?

Tror som skrivits innan att din målbild blir svårt på bara 2 månader. Men nåt är bättre än inget när sommarn står på tröskeln.

Fisken i den diet du nämner står väl för fetter, bra fetter givetvis, men ska du ner 10 kilo får du nog gå på en mera proteinrik kost. Du kan inte både lägga till fett och kolhydrater och proteiner och växa i muskelmassa samtidigt som du går ner i vikt. Viktnedgången skall komma från fettet, jag rekommenderar som du säger en hel del kyckling med en avvägd mängd ris (gärna mindre än du uppskattar att du behöver). Inga feta såser, litet glas vatten för att skölja ner (vatten binder allt möjligt till kroppen).

Bra frukostar är som sagt havregrynsgröt. Knäckebröd med lite smör och MYCKET skinka/kalkon. Drick gärna en proteindryck till mellis eller något, om du ska komma ens nära de där muskelmassorna. Vitaminer och mineraler är bra för att hålla igång metabolismen och hjälper dig att bränna. Sen är det som du säger. Kyckling, ris, varva eventuellt med vit fisk. Troskrygg är jättebra och mycket proteinrikt, och som sås - om du tycker att det kan bli torrt - brukar jag alltid köra på kvarg. Naturell, ingen jävla smaksatt skit, utan bara rå, vit äcklig sörja. Hellre det som sås än ingen sås.

Och så skippar du alla chips, allt godis, varenda liten kaka måste vara borta för att optimera dina resultat. Tillsatt socker (apelsinjuice, alltså, inte ens det får du dricka) är helt uteslutet, du kan glömma saft och läsk i två månader - små mängder vatten som gäller. Inte för små, men håll dig till max 3L per dag (jag vet inte riktigt) beroende på hur många pass det blir. Känn efter, du vill såklart inte bli uttorkad.

Sen är det bara att pumpa pumpa pumpa, låta muskelgrupper vila och varva på. Magen kan du ju köra i princip varje dag, det brukar jag göra, men kan vara bra med en dag emellan istället och köra tunga, längre pass.

Nu vill vi ha en bild och snart en uppdatering på motivationen!
Citera
2015-04-20, 14:17
Medlem
Citat:

Är detta en troll-tråd? Som driver med alla som lika desperat som du får panik när de inser att sommaren är här och nu vill komma i form snabbt? Jag blir bara lite nyfiken då din plan är den sämsta plan på att komma i form som jag sett. Inget illa menat, vill hjälpa dig här.

Att gå ner i vikt så mycket som du vill, träna två gånger om dagen 7 dagar i veckan samt ha en önskan om att bygga muskler. Det är dags att vakna, detta kommer varken fungerar eller hända. Det som kommer hända är att om två månader så kommer du ha gått ner några kilo i vikt samt känna dig helt förstörd både i kroppen och i huvudet. Några byggda muskler kommer du att få leta med med förstoringsglas och pincett.

Är man i din situation så är det rimligare att försöka nå den där kroppen på två år med hård träning och bra kost.

Det är bättre att du sätter upp en långsiktigt plan som gör att du kommer att nå ditt mål i framtiden. Det ända som kommer att hända nu när du stresstränar är att du inte får några resultat ALLS och ger upp efter ett tag.

Ingen har någonsin stresstränat sig till en bra kropp. En snygg kropp kräver bra planering och tålamod, för det tar lång tid.
Citera
2015-04-20, 14:40
Medlem
Wow! Dessa Hollywood män alltså, en vanlig dödlig får den kroppen på 2-3 år, han gör det på 2 månader!
Citera
2015-04-20, 15:31
Medlem
Du måste ju vara en nybörjare med tanke på målet och hur du lägger upp träningen. Kommer bli pannkaka av allt.
Citera
2015-04-20, 15:34
Medlem
Jag läser alla svar och har nu uppdaterat med bild från hur jag ser ut när jag börjar med detta projekt. Finns det någon som vet hur mycket jag ska käka? 1,5 x vikten i protein eller liknande och hur mycket ris på detta etc?

EDIT; Gick inte att editera första inlägget, så lägger bilden här; http://imgur.com/nDO3Ige (Har tvingats maska ut ganska mycket pga allt för synliga tattueringar, vill än så länge vara anonym.
Citera
2015-04-20, 15:40
Medlem
Ni får gärna komma med förslag om det finns något man kan köpa? Fett förbrännare kanske? Bor 5 meter från en gymgross butik hinner nog ner idag och handla lite!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in