Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Jag läser alla svar och har nu uppdaterat med bild från hur jag ser ut när jag börjar med detta projekt. Finns det någon som vet hur mycket jag ska käka? 1,5 x vikten i protein eller liknande och hur mycket ris på detta etc?
EDIT; Gick inte att editera första inlägget, så lägger bilden här;
http://imgur.com/nDO3Ige (Har tvingats maska ut ganska mycket pga allt för synliga tattueringar, vill än så länge vara anonym.
Ledsen att behöva burst your bubble, men dina ambitioner är helt orimliga.
1. Du är inte i närheten av att inneha den muskelmassa som din målbild. Det tar flera år att få den volymen du eftersträvar.
2. Du kan förmodligen bygga lite samtidigt som du får bort en del fett, för du är skinny-fat i nuläget (no offense, bara reality check) och det är faktiskt ett väldigt fördelaktigt utgångsläge för stora förändringar.
3. Du har ingen koll, varken på kost, träning eller vad som är rimligt att uppnå. Att träna två pass om dagen och äta minimalt, ger faktiskt inte så mycket mer då du bara kan stimulera si och så mycket tillväxt och bränna si och så mycket fett. Resten av svetten kallar jag Lutheran-Calvinism – man tror att ju mer man lider, desto bättre blir resultaten. Det fungerar inte riktigt så.
4. Det går att göra förändringar på 8 veckor, särskilt för personer i ditt läge. Problemet är bara att den sorten inte har kunskap varken om kost eller träning, och de blir ofta inte så stora förändringar i proportion till hur mycket tid som läggs ner.
"Optimalt" för dig vore ett ordentligt nybörjarschema 3ggr/vecka och en 8 veckors deff för att få ner fettprocenten lite (du ligger på runt 20-22% nu). Även om det skulle göras flawless så skulle du inte hamna i närheten av din målbild, men det skulle se klart bättre och mer atletiskt ut. Jag brukar tipsa om ett
Leangainsupplägg för personer i din sits, det brukar ge mest bang for the buck. Avsätt någon timme om dagen för att läsa på, för då kastar du inte bort din tid på att träna på 2 pass om dagen eller något annat idiotiskt.