2015-04-19, 23:12
Medlem
Hej!

Jag undrar hur det skulle g att stoppa in min SSD i min laptop, gra en copy p hela C:/ till SSDn, sedan stoppa tillbaka SSDn i en ny stationr dator fr att "installera" windows p den nya datorn?
Citera
2015-04-19, 23:33
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Hej!

Jag undrar hur det skulle g att stoppa in min SSD i min laptop, gra en copy p hela C:/ till SSDn, sedan stoppa tillbaka SSDn i en ny stationr dator fr att "installera" windows p den nya datorn?

Det skulle g dligt bl.a. eftersom du inte har samma hrdvara i din stationra dator som du har i laptopen. Stoppa SSD:n direkt i din stationra dator och gr en fresh install istllet. S besvarar du dig sjlv en massa ondigt arbete.
Citera
2015-04-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Det skulle g dligt bl.a. eftersom du inte har samma hrdvara i din stationra dator som du har i laptopen. Stoppa SSD:n direkt i din stationra dator och gr en fresh install istllet. S besvarar du dig sjlv en massa ondigt arbete.

Okej, jag fattar, hur skert r det med en piratversion av windows d? Fr man alla uppdateringar osv?
Citera
2015-04-19, 23:48
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Okej, jag fattar, hur skert r det med en piratversion av windows d? Fr man alla uppdateringar osv?

Brukar inte vara ngra problem. Kolla lite vad andra skriver i kommentarerna p TPB innan du laddar hem.

Sjlv kr jag med xubuntu sen ngra r tillbaks, s jag brjar bli ganska ringrostig nr det kommer till win. (Kan allts inte ge dig mer specifika rd n shr.)
Citera
2015-04-20, 11:02
Medlem
Citat:
Brukar inte vara ngra problem. Kolla lite vad andra skriver i kommentarerna p TPB innan du laddar hem.

Sjlv kr jag med xubuntu sen ngra r tillbaks, s jag brjar bli ganska ringrostig nr det kommer till win. (Kan allts inte ge dig mer specifika rd n shr.)

Okej, tror jag har en ubunutu skiva liggande ngonstans, gr det att installera windows direkt frn ubuntu?
Citera
2015-04-20, 16:01
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Okej, tror jag har en ubunutu skiva liggande ngonstans, gr det att installera windows direkt frn ubuntu?

Va? Ubuntu r ett operativsystem, precis som Windows. Ubuntu hjlper dig inte installera Windows.
Citera
2015-04-20, 17:22
Medlem
ganglere2s avatar
En nyinstallation eller s flytta opet till den nya disken. Inte kopiera ver det. Det brukar finnas med program med diskarna eller s gr det att hmta p ntet som man anvnder till att flytta sitt os till en ny disk.

Mitt rd r dock att anvnda Ubuntu istllet.
Citera
2015-04-20, 19:19
Medlem
Citat:
Va? Ubuntu r ett operativsystem, precis som Windows. Ubuntu hjlper dig inte installera Windows.

Jag vet att det r ett operativsystem, undrade bara om det gick att tanka en kopia av windows och mounta den p ngon virtuell disk och installera drifrn...
Citera
2015-04-20, 20:23
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Jag vet att det r ett operativsystem, undrade bara om det gick att tanka en kopia av windows och mounta den p ngon virtuell disk och installera drifrn...

Nej, det tror jag inte gr. I vilket fall lr det vara mycket krngligare n att gra en normal installation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in