Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-19, 20:52
Medlem
Den senaste veckan verkar det som att omx30 börjar dyka återigen efter årets brutala uppgång. Jag tror själv på att det kommer gå enbart nerför och nå botten runt sommarens slut, jag vill mer än gärna höra alla era åsikter om detta + vad ni satsar på för typer av aktier idag? Kör ni stora företag som H&M eller på små AB med stor risk samt stor avkastning.

Funderar samt på att lägga en del pengar på att börsen ska gå ner i hopp om vinst såklart men har inte riktigt hittat något bra AB som faller mig i smaken och önskar gärna tips på den fronten, så hur gör ni?

Tillägger att jag har hittat ett AB vid namn "XACT BEAR 2" men ser inte lovande ut för dem, någon som hört något om dem på senaste?
Senast redigerad av Elkyz1 2015-04-19 kl. 20:55.
Citera
2015-04-19, 21:14
Medlem
Reevess avatar
Nu är ju XACT BEAR 2 en börshandlad fond och inte ett aktiebolag, men det tror jag att du vet. Köp BEAR OMX X18 VON för alla sparpengar du någonsin sparat ihop, men vänligen notera att värdepappershandel innebär en risk. Du kan förlora pengar. Historisk avkastning garanterar inte framtida avkastning. Klassisk disclaimer avklarad där också.
Citera
2015-04-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Nu är ju XACT BEAR 2 en börshandlad fond och inte ett aktiebolag, men det tror jag att du vet. Köp BEAR OMX X18 VON för alla sparpengar du någonsin sparat ihop, men vänligen notera att värdepappershandel innebär en risk. Du kan förlora pengar. Historisk avkastning garanterar inte framtida avkastning. Klassisk disclaimer avklarad där också.

Gick lite snabbt där i texten... Självfallet vet jag att det är en börshandlad fond, skall ta mig en titt på omx 18, tack för tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in