2015-04-23, 19:05
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Men han har en hel del konstiga idéer. Tex så verkar han syna höjningar i bb endast baserat på pott odds. Tex " Jag har K2o och får 4:1 på en syn. K2o är inte 4:1 underdog mot villians range så jag måste syna här." Helt fel tänkt såklart, så länge han inte vet att det alltid kommer gå check/check till showdown.
Vad är fel med det tänket?
Citera
2015-04-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Vad är fel med det tänket?

Om du synar med en hand i bb ENDAST för att pottoddsen dikterar att du har rätt vinstchans mot hans range, så är det endast korrekt spel om du vet att det alltid går check/check till showdown. Men i verkligheten kan man självklart inte förvänta sig det och måste då ta hänsyn till att man är ur position, reversed implied odds, hur pass bra villian är post flop osv.

Annars skulle det ju vara korrekt att i stort sett alltid syna i bb vs en minraise post ante. Men så är inte fallet.

Eller synar du alltid en minraise i bb med 38o vs en 30% range?
Senast redigerad av Sir. 2015-04-23 kl. 19:47.
Citera
2015-04-23, 19:52
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Om du synar med en hand i bb ENDAST för att pottoddsen dikterar att du har rätt vinstchans mot hans range, så är det endast korrekt spel om du vet att det alltid går check/check till showdown. Men i verkligheten kan man självklart inte förvänta sig det och måste då ta hänsyn till att man är ur position, reversed implied odds, hur pass bra villian är post flop osv.

Annars skulle det ju vara korrekt att i stort sett alltid syna i bb vs en minraise post ante. Men så är inte fallet.

Eller synar du alltid en minraise i bb med 38o vs en 30% range?
Jag håller mig lite tightare men sitter i micro stakes och där är det mer resonabelt. När man har så mycket erfarenhet som Jcarver och är bekväm att spela med halvbra händer ska man följa pot odds. Att försvara i bb med en galet stor range är inget konstigt i mina ögon och om det är konstigt i dina bör du uppsöka optiker.
Citera
2015-04-23, 20:38
Medlem
Citat:
Jag håller mig lite tightare men sitter i micro stakes och där är det mer resonabelt. När man har så mycket erfarenhet som Jcarver och är bekväm att spela med halvbra händer ska man följa pot odds. Att försvara i bb med en galet stor range är inget konstigt i mina ögon och om det är konstigt i dina bör du uppsöka optiker.

Ja, jag har inte påstått att det inte är korrekt att ha en bred syn-range i bb. Men att bara försvara en syn med vad pott-oddsen dikterar är helt enkelt ett inkorrekt spel.

Jag antar att du förstår att det finns oändligt många fler faktorer att ta hänsyn till än pottodds när man ska ta ett fold eller syn-beslut i bb?
Citera
2015-04-24, 21:05
Medlem
AA-suiteds avatar
På tal om Jcarvers procenttänkande. För några minuter sen gjorde han en dålig syn på flop och sa ''do you guys not think I'm a 3:1 favorite here?''. Han kollade sedan procenten och hade bara 21%. Då börjar han snacka om hur jäkla lite han förlorar på detta spel, 18 dollar. Roligt när han annars hela tiden säger att det handlar om hur man spelar i det långa loppet. Dubbelmoral är något som irriterar mig.
Citera
2015-04-26, 13:42
Medlem
Citat:
På tal om Jcarvers procenttänkande. För några minuter sen gjorde han en dålig syn på flop och sa ''do you guys not think I'm a 3:1 favorite here?''. Han kollade sedan procenten och hade bara 21%. Då börjar han snacka om hur jäkla lite han förlorar på detta spel, 18 dollar. Roligt när han annars hela tiden säger att det handlar om hur man spelar i det långa loppet. Dubbelmoral är något som irriterar mig.
Att syna 25% av potten när han har 21% chans att vinna är inte så dåligt, och motståndaren kan ha många olika kort och i just den situationen kanske det var stor chans att motståndaren hade något sämre?
Senast redigerad av cleft 2015-04-26 kl. 13:52.
Citera
2015-04-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Tänkte främst på hans personlighet, du tycker han verkar 100% eller?
Kolla bara på kepsen och hur han pratar..

Svårt att se något annat än att han fortfarande bor hemma och aldrig betalat en räkning i hela sitt liv.
Han har berättat på streamen att han har varit sjuk i många år (någon magsjukdom) och tagit över 20 starka mediciner varje dag i över 5 år. En del starka mediciner för att få rätt på sjukdomen och massa mediciner utöver det för att få rätt på bieffekterna av de andra medicinerna. En gång hade han blivit medvetslös av medicinerna och ramlat och slagit upp ansiktet.

Kan nog ha med det att göra... Den behandligen blir man inte frisk av så att säga.
Citera
2015-04-26, 15:32
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Att syna 25% av potten när han har 21% chans att vinna är inte så dåligt, och motståndaren kan ha många olika kort och i just den situationen kanske det var stor chans att motståndaren hade något sämre?
Att syna med 21% när du behöver 25% för att göra en korrekt syn betyder att du gjort en inkorrekt syn. Små procent spelar roll i det långa loppet.
Citera
2015-04-26, 18:47
Medlem
Mattelols avatar
Bigdockpckt55 verkar ju vara en originell snubbe, häver öl efter öl och rapar oftare än han inte gör det. Enligt reddit brukar han även fråga sin fru om hon vill ha hans kuk.

edit: Han synar även med A3s efter en bet och raise före honom i MP, han spelar ju inte riktigt samma poker som jamie_stapels.
Senast redigerad av Mattelol 2015-04-26 kl. 18:52.
Citera
2015-04-27, 18:49
Medlem
AA-suiteds avatar
Väldigt underhållande grabbar streamar just nu. Första gången jag sett dem. http://www.twitch.tv/ucmf

EDIT: Nu klickar de tidsbank och kör sten sax påse om de ska syna en pre raise med 93s Riktigt underhållande! EDIT2: De dubblade upp med den
Senast redigerad av AA-suited 2015-04-27 kl. 18:53.
Citera
2015-04-28, 02:56
Medlem
Nu lirar Daniel igen bland annat mot Iseldur1 http://www.twitch.tv/dnegspoker
Citera
2015-04-28, 04:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agrymmi
Nu lirar Daniel igen bland annat mot Iseldur1 http://www.twitch.tv/dnegspoker
Första gången någonsin jag såg honom spela, hans vip-status är Silverstar dessutom, så han spelar väldigt väldigt sällan uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in