• 1
  • 2
2015-04-19, 11:54
Medlem
Min lillasyster fyller 18 år, och hon ska hem till mig och firas den helgen hon fyller år. Men 18 år är ju speciellt! Så vad kan man göra?! Vanligtvis brukar vi fira födelsedagar genom att familjen träffas och fikar och ger presenter.
Jag vill också påpeka att alkohol inte ska vara inblandat!
Snälla hjälp mig!!!!
Citera
2015-04-19, 11:59
Medlem
TheGamers avatar
Ta med henne ut på krogen, sup ner henne totalt, så hon mår riktigt piss dagen efter - då kommer hon aldrig mer röra alkohol, eller inte på ett långt tag i alla fall.

Annars, vad är det för fel med ett vanligt kalas med fika? Smörgåstårta med läsk/kaffe och presentöppning? Det är ju inte precis så att det ska skjutas raketer i ens ära och alla ska gå i parad, håll det simpelt och med nära och kära.
Citera
2015-04-19, 12:02
Medlem
Du kanske kan ha något slags tema? Kanske något som din lillasyster verkligen gillar?

Du kan ju beställa några uppblåsbara sumo-brottardräkter också
Citera
2015-04-19, 12:20
Medlem
Spontan resa till Cypern eller dylikt o hoppa fallskärm.
Citera
2015-04-19, 12:43
Medlem
18 år utan alkohol. Är ni frireligiösa eller muslimer?
En nybakad 18-åring brukar dricka alkohol och sedan när den är 18 år och en dag vakna upp på en olämplig plats för att sedan gå hem i den klassiska, walk of shame.

Men visst. Ett alternativ är att du bjuder alla hennes vänner till ett traditionellt födelsedagsfirande med saft, tårta och fiskdamm.
Citera
2015-04-19, 12:54
Medlem
DyslexiKungens avatar
Alla behöver ju inte vara religiösa eller muslimer som en osmart medlem ovan påstår, bara för att man inte använder alkohol.Fira med tårta och så. sen kanske en god middag ute på en Kina Restaurang eller dylikt, det behöver inte vara mer märkvärdigare än så.
Citera
2015-04-19, 12:55
Medlem
smurflers avatar
När man fyller arton skall alkohol vara inblandat. Hur fjantigt det än må verka för en vuxen så är det just detta som en artonåring längtar efter. För dem är det synonymt med ett steg in i vuxenlivet (även om man inte behöver dricka sig full för det).

Om du nu verkligen vill vara en frireligiös muslim så rekommenderar jag någon rolig aktivitet. Gokart, exempelvis.
Citera
2015-04-19, 13:01
Bannlyst
Ja om alkohol inte står på kartan så får du väl introducera syrran för ecstasy. Då blir säkert muhammed glad.
Citera
2015-04-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfler
När man fyller arton skall alkohol vara inblandat. Hur fjantigt det än må verka för en vuxen så är det just detta som en artonåring längtar efter. För dem är det synonymt med ett steg in i vuxenlivet (även om man inte behöver dricka sig full för det).

Om du nu verkligen vill vara en frireligiös muslim så rekommenderar jag någon rolig aktivitet. Gokart, exempelvis.
Jag har aldrig längtat efter alkohol aldrig gjort, kommer aldrig göra.

Och nej, jag är ingen 'frireligiös muslim' haha.

Finns nog mycket roligare saker man kan göra än att dricka iväg dagen.
Citera
2015-04-19, 13:18
Medlem
Nej vi är inte muslimer och vi är inte heller religiösa! haha
Anledningen till att det inte ska vara någon alkohol inblandat, är för att våran mamma är alkoholist och för att min syster aldrig har druckit förut, hon har några diagnoser och är mer som en 13 årig i huvudet. Hon längtar säkert till att få dricka alkohol, men det är ingenting som jag kommer att ge henne, då jag är hennes trygga vuxna förebild.
Men fortsätt gärna med förslag!
Citera
2015-04-19, 13:49
Medlem
norrlandsguldares avatar
Kokain? Jag har hört att småkidsen gillar sådant.

Helt seriöst då; varför göra en sådan big deal av det? När jag fyllde 18 år tyckte jag att det var så drygt att alla skulle ställa till med värsta familjekalaset och bjuda hela släkten när det ända man ville egentligen var att gå ut med sina vänner och supa sig redlös.

Baka en tårta, bjud in familjen, ge henne fina presenter och säg att du älskar henne.
Citera
2015-04-19, 18:02
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Alla behöver ju inte vara religiösa eller muslimer som en osmart medlem ovan påstår, bara för att man inte använder alkohol.Fira med tårta och så. sen kanske en god middag ute på en Kina Restaurang eller dylikt, det behöver inte vara mer märkvärdigare än så.
Nej, man behöver inte vara religiös, man kan vara skittråkig också. "Kina restaurang"... Vad fan tänker du där.

On topic: ta ut henne på en bättre restaurang (en schysst fransk bistro, ett genuint italienskt hak, ett klassiskt svenskt eller ett lite bättre med avsmakningsmeny och tillhörande vinpaket) och beställ vin till maten, sedan går ni vidare till ett annat ställe och tar en drink, sedan går ni hem mätta,glada och lite salongsberusade och sen har hon lärt sig ett sunt alkoholbeteende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in