• 1
  • 2
2015-04-19, 02:56
Medlem
CoopColas avatar
Jag är i en liten knepa. Jag behöver tips på hur man kan få bort en text från asfalt. Texten är relativt svag och skriven i mörkblått.

Kan någon ge förslag på vilken kemikalie som kan ta bort detta akut. Det måste vara något jag kan få tag på i butik. Anledningen är att jag torskade och riskerar höga böter från kommunen om de hinner sanera före mig. Självklart är det inte jag som har skrivit

Jag är totalt färsk på detta och ber om ursäkt om jag har använt fel termer men jag tror det framgår vad jag söker.

Förövrigt hatar jag låtsaspoliser aka väktare.

Tack på förhand!
Citera
2015-04-19, 03:01
Medlem
T-röd och grov borste, gärna stålborste.
Citera
2015-04-19, 03:05
Medlem
måla över det om inte ovan funkar
Citera
2015-04-19, 03:07
Medlem
Ett tips som är portabelt är stålborste men i andra fall så är ju högtryckstvätt att föredra.

För övrigt så kanske de redan har fotograferat skadegörelsen, så om en sanering av ytan är till din fördel låter jag vara osagt.
Citera
2015-04-19, 03:36
Medlem
hexA.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zikac
måla över det om inte ovan funkar
Måla över? Lägga ny asfalt tror jag du menar.
Citera
2015-04-19, 03:44
Medlem
leddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexA.
Måla över? Lägga ny asfalt tror jag du menar.
Kallasfalt, kanske?
Citera
2015-04-19, 03:45
Medlem
Köp en färg med samma nyans som asfalten ^^
Citera
2015-04-19, 08:08
Medlem
roligpojkejapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jag är i en liten knepa. Jag behöver tips på hur man kan få bort en text från asfalt. Texten är relativt svag och skriven i mörkblått.

Kan någon ge förslag på vilken kemikalie som kan ta bort detta akut. Det måste vara något jag kan få tag på i butik. Anledningen är att jag torskade och riskerar höga böter från kommunen om de hinner sanera före mig. Självklart är det inte jag som har skrivit

Jag är totalt färsk på detta och ber om ursäkt om jag har använt fel termer men jag tror det framgår vad jag söker.

Förövrigt hatar jag låtsaspoliser aka väktare.

Tack på förhand!

Ett tips om du vill busa till det, Gå ner på närmaste tågyard och försök sno en saneringsdunk och lite annat.
Citera
2015-04-19, 08:20
Medlem
Johan_08s avatar
Klottersanering kan du köpa på http://www.kemgrossisten.se/
Citera
2015-04-19, 08:21
Medlem
modig.hemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
För övrigt så kanske de redan har fotograferat skadegörelsen, så om en sanering av ytan är till din fördel låter jag vara osagt.

Kan ju sanera själv och säga att det var en vattenlöslig biologiskt nedbrytbar svanenmärkt färg eller något sådant om eventuella fotografier kommer fram.
Citera
2015-04-19, 10:58
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
T-röd och grov borste, gärna stålborste.
Tack! Kommer testa det i natt. Ang att spraya över det så blir det svårt.. Men väktaren och polisen missade att en tråkig betongvägg 10 meter där ifrån var betydligt mer målad och med samma tag, det var jag ute i natt och gjorde om till annat

Tack för länken till sidan där man kam köpa saneringsgrejer men jag måste få bort det innan måndag så det blir svårt..

Tack för alla svar, fortsätt ösa in tips. Just nu lutar det åt tröd och en borste av något slag, får åka och kika på vad som ser bäst ut.

Fortsätt ösa in tips och ideer!

och igen, det var inte jag som gjorde detta! till snuthororna som sitter och läser här

Edit: försökte kolla om de tog kort och vad jag kunde se gjorde de inte det. är inte någon storgraffare utan detta var något som gjordes spontant med lite kemikalier i kroppen
Senast redigerad av CoopCola 2015-04-19 kl. 11:00.
Citera
2015-04-19, 11:15
Medlem
falafelnummeretts avatar
Måla över med svart sprayfärg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto