2015-04-19, 00:51
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20650087.ab

Någon som vet vad som hänt? Lät allvarligt
Citera
2015-04-19, 00:52
Medlem
drickerintekaffes avatar
Ung man utsatt för grovt våldsbrott - Hässleholm 2015-04-18

Mycket lite information än så länge. Polisen verkar synnerligen förtegen.

Citat:
En ung man har utsatts för ett grovt våldsbrott i Hässleholm.
Polisen vill inte säga något om vad som hänt.
källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20650087.ab

Citat:
Enligt SOS alarm så ska det handla om en knivskärning som har ägt rum på Venavägen.
...
Polisen uppger att man gripit en yngling misstänkt för grov misshandel.
källa: http://www.nsk.se/article/20150418/N...d-i-hassleholm

Någon som vet mer?
Senast redigerad av drickerintekaffe 2015-04-19 kl. 01:04. Anledning: Uppdaterade OP med mer info
Citera
2015-04-19, 00:58
Medlem
Otems avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20650087.ab

Lite citat:

Citat:
En ung man har utsatts för ett grovt våldsbrott i Hässleholm.
Polisen vill inte säga något om vad som hänt.

Citat:
Polisen larmades om det grova våldsbrottet strax före
klockan 21 på lördagskvällen. Den unga mannen är förd
till sjukhus men skadeläget är okänt.

Citat:
”En yngling är gripen för våldsbrottet och är förd till
polishuset i Kristianstad”, skriver polisen på sin hemsida.
Citera
2015-04-19, 01:15
Bannlyst
En yngling gripen? Ja om en yngling har misshandlat någon så måste ju ynglingen antingen vara vältränad och storväxt eller så har han antingen slagit BO med ett tillhygge...

Säkert narkotikarelaterat där BO kan ha blåst GM på på småpengar och GM är ung och saknar konsekvenstänk och impulskontroll...
Citera
2015-04-19, 01:19
Bannlyst
När AB skriver som dom gör så blir man ju självklart nyfiken, har dom kört in ett spett i röven på honom eller vad är det för omständigheter som är värt att göra folk nyfikna på utan att berätta det?
Citera
2015-04-19, 01:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
De hänvisar till Norra Skåne tidning om knivskärning efter uppgift från SOS Alarm men polisen vill inte bekräfta det.
Citera
2015-04-19, 01:26
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Tippar på att killen är död eller väldigt nära döden alternativt att offer och gärningsman båda är i väldigt unga åldrar, under 15 dvs. Med tanke på att dom är så förtegna. "Grovt våldsbrott", brukar alltid vara mord när det skrivs på det där sättet.
Citera
2015-04-19, 01:30
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De hänvisar till Norra Skåne tidning om knivskärning efter uppgift från SOS Alarm men polisen vill inte bekräfta det.

http://www.nsk.se/article/20150418/N...d-i-hassleholm

Citat:
Enligt SOS alarm så ska det handla om en knivskärning som
har ägt rum på Venavägen. De uppgifterna vill dock polisen
inte bekräfta.
Citera
2015-04-19, 01:44
Medlem
Enligt uppgift i Helsingborgs Dagblad är det fråga om väldigt unga personer.
Citera
2015-04-19, 01:50
Medlem
Rör det sig möjligtvis om asylsökande? Där är väl flera asylboenden i Hässleholm.
Citera
2015-04-19, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
Rör det sig möjligtvis om asylsökande? Där är väl flera asylboenden i Hässleholm.

Det stod villaområde. När jag såg det tänkte jsg högstadieungar dom haft FF..?
Citera
2015-04-19, 02:10
Medlem
IIMorbiids avatar
Hjälp, behöver svar snabbt! Grov misshandel minderårig!

Hej, tidigare idag runt kl 8 hittade jag och min vän en person som blivit knivhuggen i ett villaområde i Hässleholm.

Vi hör en kille som ropar efter hjälp och säger att han blivit knivskuren, jag hoppar in i buskarna men hittar ej killen, han ropar igen och jag ser att han sitter på en stol lutad mot en vägg på någons altan, jag springer fram till killen och frågar vad som har hänt och han säger att han har blivit knivskuren flera gånger, jag frågar om det är här han bor för jag ser en kvinna bakom dörren, han bor inte där. Jag knackar på dörren/fönstret men hon vägrar öppna, vi säger att hon ska ringa ambulansen men hon ignorerar oss.

Jag sliter av mig jackan och min palestina-sjal, jag försöker hitta några knivsår på hans mage men ser inget, hela högra sidan av hans vita linne är dränkt i blod, jag lyfter honom framåt och ser ett hugg på hans rygg, jag lindar sjalen runt hans mage/rygg och knyter den, jag ger honom vatten och pratar med honom, min kompis ringer ambulansen.

Vi pratar med honom och han frågar om han ska dö men vi säger att det känns värre än vad det är, jag häller lite vatten i handen och torkar av hans huvud/ansikte och tillslut kommer polisen, dom bankar på kvinnans dörr och hon öppnar tillslut (sen försvinner hon), vi bär in honom och lägger honom på sidan.

Jag håller polisens ficklampa och fortsätter leta efter tecken på knivhugg medans de lindar såren, ambulansen kommer och jag hittar två små hugg till, dom börjar klippa upp hans kläder medans jag lyser, börjar må illa då jag inte ätit (jag och min vän var påväg att grilla när vi hittade honom) så jag går ut och dricker vatten, polisen ber mig gå ner vid deras bil och tillslut kommer min vän med, ambulansen bär ner honom och in i ambulansen.

När vi burit in honom frågar polisen vem som har gjort detta, då svarar han: "****". Och jag inser direkt, shit, detta är min väns bror .. (inte han som jag är med, en annan vän). Jag förstår exakt vad som har hänt.

Killen som blev huggen hotade denna personen igår att han skulle döda honom om han ej fick 4000:- inom en vecka, för att **** hade tagit hans mobil (vilket han ej hade gjort). **** Vet vem det är och ber honom lämna tillbaka telefonen, vilket han gör. Idag ber dom **** att komma dit för dom ska lösa allt och det var bara ett missförstånd, när **** kommer dit så stoppar dom kniven mot hans mage, och säger att dom ska ha 3000 för att sim-kortet fattas, annars dödar dom hans familj och honom, han vägrar och killen svingar mot honom, han får tag i kniven och i ren panik hugger killen.

En stund senare hittar vi den här killen. Hur jag vet detta är att min vän har berättat för mig vad hans bror har sagt och vad som har hänt, och han är ingen tuffing, han skulle inte ljuga.

Det jag undrar är, vad kommer att hända min väns bror? Han fyller 16 i år tror jag, han är inte tidigare dömd (vad jag vet) och detta har varit i självförsvar, i nuläget räknas det som grov misshandel. Om det blir en grov misshandel, vad kan/kommer troligtvis hända? Hans bror skulle aldrig göra något mot någon och han förtjänar verkligen inte detta ..

Har utelämnat detaljer då det inte ska komma fram så mycket mer än det viktigaste, tycker väldigt synd om min vän (och hans bror) och även killen som blev knivhuggen, det är en jävla värld vi lever i.. Dock hade det hänt killen förr eller senare, då det inte är första gången han och hans "gäng" utpressar/rånar och knivhotar folk ..

EDIT: Tar bort denna delen då folk verkade rikta in sig mer på mina åsikter kring hennes handlingar mer än det jag verkligen ville ha svar på.

EDIT: Här kan ni hitta artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20650087.ab
EDIT2: Tar bort lite detaljer som egentligen inte har med min fråga att göra.
Senast redigerad av IIMorbiid 2015-04-19 kl. 03:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in