2015-04-18, 22:42
Medlem
En vän till mig var på en konferens med sitt arbete i en annan stad förra helgen. Hon hade fått hotellrum med en kvinnlig kollega. Efter konferensen blev det lite festligheter och stämningen var bra. Min vän och hennes kollega gick och lade sig på deras rum vid 3 tiden på natten, ungefär vid 5 på morgonen lät det som att dörren skulle bli inslagen. Min vän sov fortfarande men hennes kollega öppnade dörren. Hon blev helt enkelt förvirrad och trodde att dom sovit över och att det var någon som ville väcka dom av den anledningen.

In kommer i stället en manlig kollega som är väldigt berusad. Min vän ligger fortfarande och sover och vet inte vad som hände riktigt där. Men har fått berättat i efterhand av sin kvinnliga kollega att mannen bestämt sagt att han ska sova i deras rum. Därefter har kvinnliga kollegan gett upp och gått och lagt sig och somnat om igen. Min vän som sovit i både bh, T-shirt och leggings vaknar upp vid 6-6.30 tiden och inser till sin stora förvåning och rädsla att den manliga kollegan ligger bredvid henne i bara kalsonger och tar på hennes nu nakna överdel. Hon blir rädd men vet inte riktigt hur hon ska bete sig.

Hon ber honom sluta och säger nej i sin panik relativt artigt då hon inte vill ställa till en scen. Men han fortsätter att tafsa på henne och tjatar upprepade gånger om att dom ska ha samlag. Hon säger hela tiden nej och till sist tar han stryptag kring hennes hals/käke och sliter hennes ansikte mot honoms, säger "jag ska ha en kyss för helvete" och kysser henne mot hennes vilja. Han trycker samtidigt hans stånd mot hennes ben och till slut somnar min vän av ren utmattning på grund av alkoholen och misslyckade försök att få honom att sluta. Efter bara ett tag vaknar hon upp igen av att han uppreprar sitt beteende fast denna gång mer aggressivt. Det slutar med att min vän går in på toaletten och stannar där tills han somnar. Sedan går hon och lägger sig i en liten fåtölj i rummet då han ligger i hennes säng. På morgonen säger han ingenting om det som hänt men börjar i stället att bråka om att hon inte ska få åka med företagstransporten hem. Kanske för att straffa henne för att hon var motvillig natten innan? Vem vet...

Men nu till frågan... Vad gör man i en sådan här situation? Min vän känner absolut inte att hon vill arbeta med den här personen i fortsättningen. Men att säga upp sig förstår ju även hon är fel väg att gå, men vad ska hon göra? Hon vill prata med sin chef om detta men han är ledig i en vecka till då han precis har blivit pappa. Visserligen fattar väl även hon att detta är en situation som han bör kunna ta på ledig tid, men samtidigt är min vän en sådan person som inte gärna vill vara till besvär. Vi båda förstår ju att hon har rätten på sin sida men vad exakt är det hon kan göra i den här situationen? Hon vill inte gå till jobbet alls så som läget ser ut just nu. Polisanmälan känns bara tungt och min vän känner inte att hon litar på polisen då det ändå inte skett en våldtäkt.

Min vän har inget Flashback-konto utan vi skrev den här texten tillsammans. Uppskattar snabba svar.
Citera
2015-04-18, 22:47
Medlem
Jag skulle polisanmält och bara snackat med chefen, tror knappast att chefen blir sur på henne för att hon säger detta än fast han är ledig..
Citera
2015-04-19, 08:34
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Jag skulle polisanmält och bara snackat med chefen, tror knappast att chefen blir sur på henne för att hon säger detta än fast han är ledig..

Jag säger detsamma. Polisanmäl händelsen, prata med chefen och bestäm nästa steg med chefen.
Citera
2015-04-19, 08:43
Medlem
Förstår inte riktigt varför du startade tråden. Om du läser ditt inlägg igen, kan du då hitta några som helst argument för att INTE göra en polisanmälan? Skulle väl vara om din väninna inte talar sanning då. Det är ett solklart fall av sexuellt ofredande. Tjejen jag dejtar fick mail och sms skickat till sig av en manlig kollega, då satte företaget in alla möjliga resurser för att försöka få bort mannen eftersom företaget har absolut nolltolerans mot sexuella trakasserier. Naturligtvis gjordes även en polisanmälan.
Citera
2015-04-19, 10:56
Medlem
borrasss avatar
polisanmäl, prata med chefen! ett sådant svin ska inte komma undan!
Citera
2015-04-19, 11:34
Medlem
DirtyJobs avatar
Man blir bara chockad över att det finns sånna idioter. Nu är jag inte utsatt men skulle ändå fundera några gånger innan en polisanmälan då rättegångar och hela den processen kan vara tuff och lägg då därtill alla andras granskade blickar & kommentarer osv. Trots att man inte gjort något fel utan någon annan idiot så kan det nog upplevas som tvärtom.

Minst skulle jag i alla fall prata med chefen och har jag bevis som jag kan framföra skulle jag kräva en ordentlig åtgärd. En ordentlig åtgärd beror lite på det kan vara sparken, säga upp sig själv, omplacering bara svinet inte behöver vistas i närheten av BO.
Citera
2015-04-19, 20:02
Medlem
MrEchozs avatar
Som de andra redan har skrivit så tycker även jag att din vän skall polisanmäla och sedan prata med sin chef.

Undrar om din vän har pratat något med den kvinnliga kollegan som hon delade rum med, om hon lade märke till händelsen? För då har din vän ett bra vittne.
Citera
2015-04-20, 11:04
Medlem
Jthunderas avatar

Polisanmäl, självklart!

Sedan förstår jag mig inte på folk. Varför bli som ett rådjur i strålkastare? Vaknar man med en "främmande" person i sängen som ligger och klämmer på en så stig upp, tänd ljuset och bli förbannad som fan. Det var ju en person till i rummet till och med... Nu blir det betydligt svårare att bevisa våldtäkt eller sexuellt ofredande om hon låtsas som inget och åker buss hem med alla...

Anmäl! Ring sedan upp chefen och berätta allt.
Citera
2015-04-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera

Polisanmäl, självklart!

Sedan förstår jag mig inte på folk. Varför bli som ett rådjur i strålkastare? Vaknar man med en "främmande" person i sängen som ligger och klämmer på en så stig upp, tänd ljuset och bli förbannad som fan. Det var ju en person till i rummet till och med... Nu blir det betydligt svårare att bevisa våldtäkt eller sexuellt ofredande om hon låtsas som inget och åker buss hem med alla...

Anmäl! Ring sedan upp chefen och berätta allt.
Känns lite som att TS inte berättar precis som det var, håller med dig, beteendet från dess kvinnor är väldigt suspekt. Fast det kanske handlar om individer med låg begåvning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in