• 1
  • 2
2015-04-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Bill gates kommer knappast kika in i tråden så frågan blir var gränsen för rik går?

Jag säger såhär, jag är rik för vissa men inte för andra.

Man behöver inte ha mer än ordnad ekonomi för att se ner på dåliga fattiga. Nån som kämpar 18h/dag 7 dagar/vecka för att sina barn ska få en bra framtid däremot har jag svårt att man ser ner på. Dom gör sitt bästa och det är vad man värdesätter här i Sverige. Till skillnad mot den rökande morsan som klagar på att ungen ska ha 149kr inträde till tom titts vilket hon absolut inte har. 1års reservfett på magen eller 3kg tjära i lungorna däremot var inga problem.

Frågeställningen är inte så svart och vit helt enkelt.
I den här tråden är frågan svartvit. TS frågar bara efter hur rika ser på fattiga, inte på vad kreti och pleti tycker om fattiga. Vill man diskutera det startar man lämpligen en sån tråd.
2015-04-19, 17:42
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
I den här tråden är frågan svartvit. TS frågar bara efter hur rika ser på fattiga, inte på vad kreti och pleti tycker om fattiga. Vill man diskutera det startar man lämpligen en sån tråd.

Vilken förmögenhet man ska ha när man svarar i tråden då? Du som säger att det är svart och vitt.

Sen kan man inte räkna med relevanta svar i en sådan här tråd. Många kommer flika in, precis som jag.
2015-04-21, 09:00
Medlem
Crossmacks avatar
Obegripligt vag trådstart.

Låst //mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem