Hej,
Har problem med att spara en LinkedList till fil. Har lyckats spara och ladda objektet som sparas i den länkade filen, men när jag istället försöker spara ner hela LinkedList lyckas jag inte läsa ut den korrekt. Efter utläsningen fungerar inte listan som en lista längre. Metoderna fungerar liksom inte. Antagligen är den inte en LinkedList efter utläsningen. Något måste gå fel!
Har problem med att spara en LinkedList till fil. Har lyckats spara och ladda objektet som sparas i den länkade filen, men när jag istället försöker spara ner hela LinkedList lyckas jag inte läsa ut den korrekt. Efter utläsningen fungerar inte listan som en lista längre. Metoderna fungerar liksom inte. Antagligen är den inte en LinkedList efter utläsningen. Något måste gå fel!
Kod:
public void saveData() { if(LinkedList_taskItems.isEmpty()) { File f = new File(this.getFilesDir()+"/datafil1.dat"); f.delete(); return; } try { ObjectOutputStream objectOutputStream = new ObjectOutputStream(this.openFileOutput("datafil1.dat", MODE_PRIVATE)); objectOutputStream.writeObject(LinkedList_taskItems); objectOutputStream.close(); } catch (FileNotFoundException e) { e.printStackTrace(); } catch (IOException e) { e.printStackTrace(); } }
Kod:
public void loadData() { File f = new File(this.getFilesDir()+"/datafil1.dat"); if(!f.exists()) return; try { ObjectInputStream objectinputstream = new ObjectInputStream(this.openFileInput("datafil1.dat")); LinkedList_taskItems = ((LinkedList<TaskItem>) objectinputstream.readObject()); objectinputstream.close(); } catch (ClassNotFoundException e) { e.printStackTrace(); } catch (OptionalDataException e) { e.printStackTrace(); } catch (FileNotFoundException e) { e.printStackTrace(); } catch (StreamCorruptedException e) { e.printStackTrace(); } catch (IOException e) { e.printStackTrace(); } finally{ return; } }