Hej,
Har problem med att spara en LinkedList till fil. Har lyckats spara och ladda objektet som sparas i den lnkade filen, men nr jag istllet frsker spara ner hela LinkedList lyckas jag inte lsa ut den korrekt. Efter utlsningen fungerar inte listan som en lista lngre. Metoderna fungerar liksom inte. Antagligen r den inte en LinkedList efter utlsningen. Ngot mste g fel!
Har problem med att spara en LinkedList till fil. Har lyckats spara och ladda objektet som sparas i den lnkade filen, men nr jag istllet frsker spara ner hela LinkedList lyckas jag inte lsa ut den korrekt. Efter utlsningen fungerar inte listan som en lista lngre. Metoderna fungerar liksom inte. Antagligen r den inte en LinkedList efter utlsningen. Ngot mste g fel!
Kod:
public void saveData() { if(LinkedList_taskItems.isEmpty()) { File f = new File(this.getFilesDir()+"/datafil1.dat"); f.delete(); return; } try { ObjectOutputStream objectOutputStream = new ObjectOutputStream(this.openFileOutput("datafil1.dat", MODE_PRIVATE)); objectOutputStream.writeObject(LinkedList_taskItems); objectOutputStream.close(); } catch (FileNotFoundException e) { e.printStackTrace(); } catch (IOException e) { e.printStackTrace(); } }
Kod:
public void loadData() { File f = new File(this.getFilesDir()+"/datafil1.dat"); if(!f.exists()) return; try { ObjectInputStream objectinputstream = new ObjectInputStream(this.openFileInput("datafil1.dat")); LinkedList_taskItems = ((LinkedList<TaskItem>) objectinputstream.readObject()); objectinputstream.close(); } catch (ClassNotFoundException e) { e.printStackTrace(); } catch (OptionalDataException e) { e.printStackTrace(); } catch (FileNotFoundException e) { e.printStackTrace(); } catch (StreamCorruptedException e) { e.printStackTrace(); } catch (IOException e) { e.printStackTrace(); } finally{ return; } }