• 1
  • 2
2015-04-18, 02:12
Medlem
min kompis råkade ut för en olycka med sitt falsklegg.

han gick in på en butik och skulle köpa cigg, då tar kassa killen legget och kollar på det sedan tar han upp bankortet och ser att det inte är samma namn. sedan säger kassören jag ringer polisen gå!

killen på falsklegget var inte samma kille som på kortet.

kan dom få reda på vem en person är pågrund av bilden på falsklegget?
Citera
2015-04-18, 02:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killabill
min kompis råkade ut för en olycka med sitt falsklegg.

han gick in på en butik och skulle köpa cigg, då tar kassa killen legget och kollar på det sedan tar han upp bankortet och ser att det inte är samma namn. sedan säger kassören jag ringer polisen gå!

killen på falsklegget var inte samma kille som på kortet.

kan dom få reda på vem en person är pågrund av bilden på falsklegget?

Var det ett falskleg eller ett legg där någon gjort ingrepp?

(Märkligt kassören ber honom gå om han kallar på polis)

Vad menar du med veta vem någon är pg.a. av kortet på falskleg? Föreställer kortet killen som skulle köpa cigg medan självs personinfon är någon annans (oavsett den infon är manipulerad eller korrekt?
Citera
2015-04-18, 02:54
Medlem
vanligvaniljs avatar
Ja förmodligen med tanke på personnumret står där.
Citera
2015-04-18, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj
Ja förmodligen med tanke på personnumret står där.

Om det är korrekt (ibland stämmer ju inte uppgivna födelsedata med kontrollsiffror i den maskinläsbara sifferraden)

Är det ett totalförfalskat legg, ett äkta med ingrepp eller äkta legg utfärdat på falsk premiss?

Och få reda på vem någon är om fotot inte stämmer? Är kompisen på fotot på leget?
Citera
2015-04-18, 03:42
Medlem
ojoj din polare kommer att råka väldigt illa ut! Han borde rymma ifrån landet snarast möjligt!!!!!
Citera
2015-04-18, 03:52
Medlem
Tog kassören falsklegget i beslag?
Citera
2015-04-18, 05:53
Moderator
v50s avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2015-04-18, 10:35
Medlem
kassören tog mitt kompis falsklegg och min andra kompis bankort. Falsklegget in kompis hade var gjort i photoshop med hans ansikte, inte hans personnummer eller hans namn.
Citera
2015-04-18, 10:37
Medlem
han hade sin kompis bankort i samma plånbok därför tog kassören ut det för att kolla om namnen stämde på bankkortet och falsklegget, vilket dom inte gjorde. Då bad han min kompis att lämna affären.
Citera
2015-04-18, 11:28
Medlem
photoshopat falsklegg

Hej här kommer en lång historia som min kompis råkade utför för en vecka sedan.Jag i denna berättelse står och iaktar händelsen, jag är (kompis 3). Killen som just fått sitt fakeleg han just köpt av en kille som har photoshopat det till honom är (kompis 1). Killens kort som blev beslagtaget är (kompis 2)

Kompis 1 hade just köpt sitt fakeleg och ska gå in på en turkaffär och köpa snus. kompis 1 lånade kompis 2 plånbok för att den såg bättre ut. Kompis 2 glömde ta ut hans bankort från plånboken.

Kompis 1 går in i butiken säger en snusdosa, kassören frågar efter legitimation. Kompis 1 lägger fram plånboken. kassören tar ut legitimation och bankortet som låg brevid. Kassören ser att det inte är samma namn. För att på fakelegget är det kompis 1 låssasnamn och på bankortet är det kompis 2 namn som inte har någoting med detta att gör egentligen ”hans kort blev snott”.

Kassören tar båda korten och säger ”stick iväg så ringer jag polisen”

det jag som kompis 3 undrar är vad som kommer hända? Kommer dom spåra kompis 2 bankort och kolla på hans pass ser dom att det ändå inte är samma person som på fakelegget.

Jag tror inte att polisen kommer att göra så mycket med tanke på att dom inte har så mycket vad tror ni?
Citera
2015-04-18, 11:31
Medlem
Dt är ju inte så att ni har försökt råna en bank precis. Jag tror ingenting händer. Ingen orkar ringa polisen för att ngra snorungar har försökt köpa snus.

Kompisen ska så fort som möjligt spärra sitt bankkort om han ej redan gjort det.
Citera
2015-04-18, 11:37
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto