2015-04-18, 08:55
Medlem
Caracallass avatar
Jag var nyligen inne på apoteket CW Scheele och frågade efter en person som hjälpt mig tidigare på jourtid. Personalen kände jag inte alls igen och en ny personal sa att man gjorde om hela personalstyrkan för att förnya.Ingen av de som jobbat där tidigare var kvar.Vad hände med dem? Jag har haft Scheele som mitt favoritapotek under många år men nu verkar det vara värsta kaoset där. Jag läste att man tidigare under året sagt upp 70 personer på huvudkontoret men drabbar det även personalen på apoteket? Det var få som jobbade när jag vardär. Tidigare var det välbemannat. Hur ser man på patient/kundsäkerheten? Eller är det enbart vinstintressen som styr nu?Någon som vet?
Citera
2015-04-18, 10:01
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag var nyligen inne på apoteket CW Scheele och frågade efter en person som hjälpt mig tidigare på jourtid. Personalen kände jag inte alls igen och en ny personal sa att man gjorde om hela personalstyrkan för att förnya.Ingen av de som jobbat där tidigare var kvar.Vad hände med dem? Jag har haft Scheele som mitt favoritapotek under många år men nu verkar det vara värsta kaoset där. Jag läste att man tidigare under året sagt upp 70 personer på huvudkontoret men drabbar det även personalen på apoteket? Det var få som jobbade när jag vardär. Tidigare var det välbemannat. Hur ser man på patient/kundsäkerheten? Eller är det enbart vinstintressen som styr nu?Någon som vet?
Franchisedrift?
Citera
2015-04-18, 11:17
Moderator
fredrik686s avatar
Ingen medicinsk frågeställning, vi testar att skicka den vidare.

Medicin och hälsa --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2015-04-18, 13:17
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Franchisedrift?
Nej fortfarande i Apoteket AB:s regi. Personalen verkar superstressad
Citera
2015-04-18, 17:45
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Nej fortfarande i Apoteket AB:s regi. Personalen verkar superstressad
Då har jag ingen bra återkoppling. Kanske en pågående omstrukturering som inte går så bra? För detta apotek torde, trots att det är öppet dygnet runt året, runt vara hyfsat lönsamt.
Citera
2015-04-24, 14:26
Medlem
Caracallass avatar
Hörde skvaller om att de gjort sig av med de som gjort sig obekväma för ledningen men vet inte vad som ligger bakom.
Senast redigerad av Caracallas 2015-04-24 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in