2015-04-18, 07:13
Medlem
Hej,

Ponera att person A lägger upp en annons där A kräver betalning med bitcoins till ett värde av x antal dollar, kronor eller vart nu person A befinner sig.

Om person B (köparen) kommer i kontakt med person A och placerar den krävda summan i bitcoins på person A:s konto. Vad hindrar då person A från att helt enkelt gå upp i rök samt vad har person B för chanser att sätta dig person A på? Går det ens att spåra? Person B får aldrig personuppgifter av person A alternativt falska uppgifter.

Paypal låser ju kontot vid dispyt och tar oftast köparens ord före säljarens, vilket känns hyfsat säkert, däremot har jag ingen koll på hur det funkar med bitcoins.

Anledningen att jag frågar är eftersom jag helst vill undvika att bli scammad (om det ens går) vid ett tänkt inköp.
Citera
2015-04-18, 08:31
Medlem
Hardflameboys avatar
Så säljaren kräver betalning i Bitcoins? Redan där ringer mina varningsklockor om säljaren inte kan acceptera någon alternativ betalning.
Citera
2015-04-18, 08:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardflameboy
Så säljaren kräver betalning i Bitcoins? Redan där ringer mina varningsklockor om säljaren inte kan acceptera någon alternativ betalning.
Faktiskt. Jag handlar gärna med BTC men då vill jag ha escrow. Att betala nån på Blocket eller liknande är ju som att be om att bli av med pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in