2005-10-07, 11:08
Medlem
RedXs avatar
Nu vet jag inte om HIM är en grupp eller bara en enda lirare, men skit samma.

Är det bara jag som tycker att han/hon/den/det/de är rätt så överskattade? Trist musik utan alltför mycket kreativitet. Som om Kent skulle göra hårdrock ungefär.
Citera
2005-10-07, 12:28
Medlem
Capones avatar
De är väl inte mer överskattade än samtliga band på MTVs topplistor...

Jag känner f.ö. ingen hårdrockare som lyssnar på HIM, förutom möjligen någon enstaka låt då och då.
Citera
2005-10-07, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Nu vet jag inte om HIM är en grupp eller bara en enda lirare, men skit samma.

Är det bara jag som tycker att han/hon/den/det/de är rätt så överskattade? Trist musik utan alltför mycket kreativitet. Som om Kent skulle göra hårdrock ungefär.

Off-topic: HIM= His Infernal Majesty
Ifall du kanske misstänker att det är ett enmansband då 'HIM' kan betyda 'honom'...

Har själv inga åsikter om HIM, förutom att de är helt ointressanta.
Citera
2005-10-07, 12:41
Medlem
fnuskes avatar
Gillade första skivan som faktiskt hade lite skönt gitarrspel men det har blivit så myckey tristare skiva efter skiva.
Citera
2005-10-07, 12:59
Medlem
Dom har väll fått mycket uppmärksamhet pga att Bam Margera gillar dom
Citera
2005-10-07, 13:34
Medlem
Jiis avatar
Jag orkar själv inte med deras musik, men jag kan däremot förstå att folk gillar dem. Ett klart koncept, ett eget sound och bra gjorda låtar. Popmusik för gothkidsen har jag hört någon säga.

Man behöver inte gilla musiken för att förstå att de är ett bra band. Största nackdelen är väl alla nya band som försöker låta och se ut precis som HIM men misslyckas totalt.
Citera
2005-10-07, 13:36
Medlem
ischs avatar
Tycker dom är underskattade. Inte för att jag lyssnar på dom men det är bara att inse att det finns band som siktar på samma segment av människor (de som kollar på mtv) som får bra mycket mer uppmärksamhet men som är fan så mycket sämre.

Om vi säger såhär; jag ser hellre att borttappade människor lyssnar på HIM är crazy frog..
Citera
2005-10-07, 13:40
Medlem
Naglfars avatar
Likt många ovan så tycker jag att HIM är klart överskattade och levererar ganska intetsägande musik. Jag tror att deras lyssnare är unga människor som växt upp med hiphop och annan dynga, men nu vågar sig på något hårdare och börjar kalla sig hårdrockare.

Naglfar out.
Citera
2005-10-07, 14:25
Medlem
taffies avatar
Him gör småfjantig dyng musik, anledning till att de säljer någolunda bra är att de kan marknadsföra sig själva. De säljer nog en sju helvetes massa tröjor halsband och annat krimskrams till mindre nogräknade personer.
Citera
2005-10-07, 14:47
Medlem
Nemesis1s avatar
För kanske 6 år eller så, då de gav ut Razorblade Romance, tyckte jag de var riktigt bra... Deras blandning av glam och goth var ganska nu på den tiden, och de hade ännu en del tyngd i musiken... Sen gick det dock utför, men å andra sidan har jag inte hört såå mycket av deras material från 2000-talet, så vem vet, kanske det gömmer sig några pärlor i dyngan??
Citera
2005-10-07, 14:51
Medlem
bluebarts avatar
Tycker att de är ett av de mest överskattade banden någonsin tillsammans me Rasmus, De är båda "mainstream" band som endast blivit kända p.g.a. tur o marknadsföring inte för att de spelar "bra" musik.
Citera
2005-10-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluebart
Tycker att de är ett av de mest överskattade banden någonsin tillsammans me Rasmus, De är båda "mainstream" band som endast blivit kända p.g.a. tur o marknadsföring inte för att de spelar "bra" musik.

Du menar att The Rasmus och HIM är de de två mest överskattade banden i världen?

Själv tycker jag att samtliga MTV-band är överskattade, med flera!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in