2005-10-07, 16:38
Medlem
Smockads avatar
Överskattade? Visst inte att de var skattade överhuvudtaget. Hörde dem för första gången nu. Låter väl som allt annat?

Någon hårdrock är det inte. Man är inte hårdrock bara för att man har långt hår och är blekfet.
Citera
2005-10-07, 17:41
Medlem
Bruce Waynes avatar
HIM gör väl sin grej, det är bara ovanligt mycket goth-atteraljer, den där fåniga loggan dom kör med är bara för mycket.. HIM är ett av få band jag verkligen ogillar, dom känns oärliga, precis som The Rasmus och Within Temptation - det går hem att sota ner ögonen, se lidande ut och sjunga mesig goth (det finns bra goth också).

Fast det går hem hos tonåringarna, så nåt bra måste dom väl göra.
Citera
2005-10-07, 19:26
Medlem
ekas avatar
him ser ju ut som ett ollon, och låter skit...... tacka vet jag gg allin.
Citera
2005-10-07, 19:50
Medlem
von Schmerzs avatar
HIM har sina bra stunder. Senaste singeln, Rip The Wings Of A Butterfly, är inte alltför dålig. I jämförelse med dyngan som normalt spelas i de kommersiella kanalerna är HIM rena mästerverket.

Sen skulle jag gärna se vad musikerna kan hitta på på egen hand. Gnällpellen Ville Valo gör ju bara självmordsbenägna småfjortisar glada
Citera
2005-10-07, 20:52
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
HIM har sina bra stunder. Senaste singeln, Rip The Wings Of A Butterfly, är inte alltför dålig. I jämförelse med dyngan som normalt spelas i de kommersiella kanalerna är HIM rena mästerverket.

Sen skulle jag gärna se vad musikerna kan hitta på på egen hand. Gnällpellen Ville Valo gör ju bara självmordsbenägna småfjortisar glada

Tja, trummisen lirar ju grind i outfiten "To Seperate The Flesh From The Bone" som inte är genomhemska. Han spelar rätt roligt också med inverterade virvel/hihat hållning.

http://www.metal-observer.com/articles.php?lid=1&sid=1&id=7442
Citera
2005-10-07, 21:53
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Tja, trummisen lirar ju grind i outfiten "To Seperate The Flesh From The Bone" som inte är genomhemska. Han spelar rätt roligt också med inverterade virvel/hihat hållning.

Se där, min respekt för bandet steg flera pinnhål bara för att trummisen har ett intressant sidoprojekt
Citera
2005-10-07, 22:21
Medlem
inte skitdåliga men jag tror de skulle må bra av lite mindre skivbolagsinfluens och låta de göra det de verkligen vill....tycker de låter som ett band med potential men som knullas i röven av skivbolaget!
de har talangen...får se om de har kuken att kuken att göra något riktigt i framtiden!
Citera
2005-10-07, 22:34
Medlem
vXds avatar
Tycker som Nemesis1 att efter Razorblade Romance så har det gått utför, 2 bra låtar på de senaste 2 skivorna som är någorlunda bra.

HIM är väl mest kända för deras cover på Chris Isaacs balad "Wicked game".
Citera
2005-10-10, 13:00
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske

Spelar han så hela tiden eller är det bara för att han inte orkat lära sig grinda ordentligt?
Citera
2005-10-10, 14:27
Medlem
Tycker de är ganska underskattade, iaf här i Sverige, de borde spelas mer på radio och synas mer på TV kanalerna pågrund av den skivförsäljningen dem har.
Fast det bryr jag mig inte så mkt om, HIM är inget mainstream band och fö så spelas det iaf bara skit på radion.
Sen är det sannt att de är så pass stora, iaf i USA, pga Bam Margera.
Men det ser jag bara som possitivt, han har ju bra musiksmak..
Citera
2005-10-10, 14:33
Medlem
HIM är mainstream. Punkt.
Dom behöver inte vara dåliga för det, men jag tycker att de är det.
Citera
2005-10-10, 14:38
Moderator
Sun Rulers avatar
Som flera andra påpekat så är Razorblade romance ett bra album, innehåller många bra låtar som: Join me in death, Poison girl, Your sweet 666, Resurrection.

Därefter har de inte lyckats prestera något av klass anser jag bortsett från någon enstaka bra låt the Sacrament.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in