Citat:
Jo, jag r vl medveten om att RAM r det vanligaste hrdvarufelet vid BSOD, men det r bortom mig hur RAM-fel skulle gra att jag inte kommer t Recovery-menyn. Det kan ju hnda att det r en DEL av problemet och att hela datorn bara hller p att falla snder.
Citat:
ASUS-supporten sade att det r mjligt att terfrsljaren (i mitt fall, Webhallen) tillhandahller lnedator, men ASUS sjlva gr inte det. Jag ska ringa till Webhallen p mndag.Det finns mjlighet att ladda ner och skapa ett bootbart Usb installations media ifrn ntet fr W8 och frst vid installation s behver man nyckeln vilken utvinns ur datorn innan eller s fljer man anvisningarna som ges vid installationen . Du fr d en "ren" installation och slipper all bloat som fljer med laptopar .
Jag tycker ocks att det lter som att du har mer problem n bara Os`et och RAM r ingen dlig gissning .
Be om en lnedator dator vid inlmnandet s att du har ngot att leka med medans reparationen pgr .Jag har sjlv en sdan just nu .
Jag tycker ocks att det lter som att du har mer problem n bara Os`et och RAM r ingen dlig gissning .
Be om en lnedator dator vid inlmnandet s att du har ngot att leka med medans reparationen pgr .Jag har sjlv en sdan just nu .
Nu nr jag tnker efter har jag faktiskt haft en uppsj andra problem, bland annat att hrddisken spinner upp till 100 % utan anledning under lngre tid och fr datorn att i princip stanna. Jag har dessutom haft massiva RAM-lckor nr jag programmerat i Matlab, men det kan lika grna ha varit programmet som buggade loss (dock inte alltfr sannolikt, Matlab r mycket stabilt och har ENDAST haft problem med det p denna laptop).
Det fr la bli att lmna in skrpet. Sjukt synd att det inte r lika ltt att bygga sin egen laptop som det r att bygga sin egen stationra dator.