Citat:
Jo, jag är väl medveten om att RAM är det vanligaste hårdvarufelet vid BSOD, men det är bortom mig hur RAM-fel skulle göra att jag inte kommer åt Recovery-menyn. Det kan ju hända att det är en DEL av problemet och att hela datorn bara håller på att falla sönder.
Citat:
ASUS-supporten sade att det är möjligt att återförsäljaren (i mitt fall, Webhallen) tillhandahåller lånedator, men ASUS själva gör inte det. Jag ska ringa till Webhallen på måndag.Det finns möjlighet att ladda ner och skapa ett bootbart Usb installations media ifrån nätet för W8 och först vid installation så behöver man nyckeln vilken utvinns ur datorn innan eller så följer man anvisningarna som ges vid installationen . Du får då en "ren" installation och slipper all bloat som följer med laptopar .
Jag tycker också att det låter som att du har mer problem än bara Os`et och RAM är ingen dålig gissning .
Be om en lånedator dator vid inlämnandet så att du har något att leka med medans reparationen pågår .Jag har själv en sådan just nu .
Jag tycker också att det låter som att du har mer problem än bara Os`et och RAM är ingen dålig gissning .
Be om en lånedator dator vid inlämnandet så att du har något att leka med medans reparationen pågår .Jag har själv en sådan just nu .
Nu när jag tänker efter har jag faktiskt haft en uppsjö andra problem, bland annat att hårddisken spinner upp till 100 % utan anledning under längre tid och får datorn att i princip stanna. Jag har dessutom haft massiva RAM-läckor när jag programmerat i Matlab, men det kan lika gärna ha varit programmet som buggade loss (dock inte alltför sannolikt, Matlab är mycket stabilt och har ENDAST haft problem med det på denna laptop).
Det får la bli att lämna in skräpet. Sjukt synd att det inte är lika lätt att bygga sin egen laptop som det är att bygga sin egen stationära dator.
.