• 7
  • 8
2015-04-19, 20:08
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Wow, otroligt skön comeback från din sida. Imponerande.

Som sagt, att påstå att det var en riktigt bra straff är bara tragiskt.
Som sagt inga argument och sen borjar fel citera, trodde inte ens du var pa den nivan men men.
2015-04-19, 20:30
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Som sagt inga argument och sen borjar fel citera, trodde inte ens du var pa den nivan men men.

Sluta tramsa nu.

En riktigt bra straff sitter, bara ett fanboy som du kan påstå något annat.
2015-04-19, 20:56
Medlem
Citat:
Sluta tramsa nu.

Exakt. En riktigt bra, uppenbarligen var den inte riktigt bra men bra var den - nästintill omöjliga straffar för målvakten är dem som slickar stolparna. Ronaldos var kanske en cm från att gå stolpe in. En dålig straff är sådana som Messi skjuter - mitt på målvakten. Allt är inte svart och vitt / bra eller dåligt.

På samma sätt som att Messis frispark var väldigt bra trots att han missade. Från sidan, flyger den över muren, träffar hörnribban och är bara ett par cm från ett gudomligt mål. Man kan inte säga att det var en dåligt slagen frispark på samma sätt som man inte kan säga att det var en dålig straffspark av Ronaldo. Att de inte är perfekta gör de inte till dåliga.
2015-04-19, 21:01
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Sluta tramsa nu.

Sa du menar att du inte forstar skillnaden mellan en bra straff och en bra slagen straff
man undrar ju vad du gor har pa forat?
Senast redigerad av hakansukkur 2015-04-19 kl. 21:13.
2015-04-19, 21:27
Medlem
Pickmylussys avatar
Skönt matchtugg härinne.

2015-04-19, 21:33
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Exakt. En riktigt bra, uppenbarligen var den inte riktigt bra men bra var den - nästintill omöjliga straffar för målvakten är dem som slickar stolparna. Ronaldos var kanske en cm från att gå stolpe in. En dålig straff är sådana som Messi skjuter - mitt på målvakten. Allt är inte svart och vitt / bra eller dåligt.

På samma sätt som att Messis frispark var väldigt bra trots att han missade. Från sidan, flyger den över muren, träffar hörnribban och är bara ett par cm från ett gudomligt mål. Man kan inte säga att det var en dåligt slagen frispark på samma sätt som man inte kan säga att det var en dålig straffspark av Ronaldo. Att de inte är perfekta gör de inte till dåliga.

Precis så är det, tack för att du förstår.

En riktigt bra slagen straff sitter i målet, sedan får fanboys säga vad de vill. Ronaldos straff var bra men det var små marginaler. Precis som exemplet med Messis frispark, den var bra men knappast riktigt bra eftersom den inte satt.

Jag har aldrig sagt att det var en dålig straff, jag vänder mig mot beskrivningen av att den skulle ha varit riktigt bra. Det är trams men jag förvånas inte av att en viss fanboy härinne tycker det. Smått patetiskt men knappast förvånande.
Senast redigerad av Zog Rules 2015-04-19 kl. 21:35.
2015-04-19, 21:44
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Det är nog ingen som är förvånad att du inte kan se skillnad på en dåligt och bra slagen straff. Stenhårt vid stolproten med otur med marginalerna betyder inte att den är dåligt slagen. 'Herreguuuud' hahaha

Citat:
Bara ett äkta fanboy kan få den där till riktigt bra, grattis.

Citat:
Precis så är det, tack för att du förstår.

En riktigt bra slagen straff sitter i målet, sedan får fanboys säga vad de vill. Ronaldos straff var bra men det var små marginaler. Precis som exemplet med Messis frispark, den var bra men knappast riktigt bra eftersom den inte satt.

Jag har aldrig sagt att det var en dålig straff, jag vänder mig mot beskrivningen av att den skulle ha varit riktigt bra. Det är trams men jag förvånas inte av att en viss fanboy härinne tycker det. Smått patetiskt men knappast förvånande.

Synd att du behover vara oarlig
Om det handlar om att marka ord kan du val soka dig till sprakforat lampligtvis.
Senast redigerad av hakansukkur 2015-04-19 kl. 22:00.
2015-04-19, 22:00
Medlem
MentosFruitcores avatar
Sen är det väl skillnad mellan straffar och frisparkar också. Straffar SKA ju i regel sitta för att de ens ska kallas bra. Det är såpass enkelt för rutinerade spelare att kolla målvakten och lägga i motsatt hörn eller skjuta snabbt och hårt så att det blir omöjligt för målvakten att rädda. Detsamma gäller ju inte frisparkar. En bra straff är en straff i mål, imo.
2015-04-19, 22:15
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Sen är det väl skillnad mellan straffar och frisparkar också. Straffar SKA ju i regel sitta för att de ens ska kallas bra. Det är såpass enkelt för rutinerade spelare att kolla målvakten och lägga i motsatt hörn eller skjuta snabbt och hårt så att det blir omöjligt för målvakten att rädda. Detsamma gäller ju inte frisparkar. En bra straff är en straff i mål, imo.

Men en riktigt bra slagen straff kan tydligen ta i stolpen. Där ser man.

Annars är det väl son du säger, en bra straff sitter.
2015-04-19, 23:06
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
En riktigt bra slagen straff sitter i målet, sedan får fanboys säga vad de vill. Ronaldos straff var bra men det var små marginaler. Precis som exemplet med Messis frispark, den var bra men knappast riktigt bra eftersom den inte satt. Jag har aldrig sagt att det var en dålig straff, jag vänder mig mot beskrivningen av att den skulle ha varit riktigt bra. Det är trams men jag förvånas inte av att en viss fanboy härinne tycker det. Smått patetiskt men knappast förvånande.

Citat:
Men en riktigt bra slagen straff kan tydligen ta i stolpen. Där ser man.

Annars är det väl son du säger, en bra straff sitter.

Du sa ju att CRs straff var bra ovan? Du verkar smatt forvirrad.

Valdigt konstigt att sist vi hade en diskussion var jag nedlatande mot CR enligt dig och nu ar jag fanboy, hur skall du ha det
Senast redigerad av hakansukkur 2015-04-19 kl. 23:19.
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in