Citat:
Ursprungligen postat av
HataFeminister
Exakt. En riktigt bra, uppenbarligen var den inte riktigt bra men bra var den - nästintill omöjliga straffar för målvakten är dem som slickar stolparna. Ronaldos var kanske en cm från att gå stolpe in. En dålig straff är sådana som Messi skjuter - mitt på målvakten. Allt är inte svart och vitt / bra eller dåligt.
På samma sätt som att Messis frispark var väldigt bra trots att han missade. Från sidan, flyger den över muren, träffar hörnribban och är bara ett par cm från ett gudomligt mål. Man kan inte säga att det var en dåligt slagen frispark på samma sätt som man inte kan säga att det var en dålig straffspark av Ronaldo. Att de inte är perfekta gör de inte till dåliga.
Precis så är det, tack för att du förstår.
En riktigt bra slagen straff sitter i målet, sedan får fanboys säga vad de vill. Ronaldos straff var bra men det var små marginaler. Precis som exemplet med Messis frispark, den var bra men knappast riktigt bra eftersom den inte satt.
Jag har aldrig sagt att det var en dålig straff, jag vänder mig mot beskrivningen av att den skulle ha varit riktigt bra. Det är trams men jag förvånas inte av att en viss fanboy härinne tycker det. Smått patetiskt men knappast förvånande.