• 1
  • 2
2015-04-17, 13:19
Medlem
panther1s avatar
Jag tänker kvinnomisshandel så ser jag ofta ett gift par framför mig, som har två barn och som är i kanske 30-40 års åldern(föräldrarna).

Men det förekommer ju även kvinnomisshandel bland yngre individer. Hur vanligt är det med kvinnomisshandel(fysisk/psykisk) bland par som är lite yngre, mellan 16-27 år gamla?
Har du någon erfarenhet av det? Känner du någon eller har du själv varit utsatt?
Berätta gärna lite!

OBS: Kvinnor som misshandlar killar fysiskt eller psykiskt räknas också in om du har någon form av erfarenhet kring ämnet.
Citera
2015-04-17, 13:27
Medlem
Jag tror att det händer mycket mer än vad vi tror. Sjukt nog. Finns alltid ett mörker tal i allt och en "gråzon" som vi förmodligen aldrig får veta om. Men som sagt sjukt och jag hoppas idioterna som slår sina tjejer åker dit för det förr eller senare.
Citera
2015-04-17, 13:27
Bannlyst
Har både gett och tagit emot. Främst det senare dock.
Citera
2015-04-17, 13:30
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryptofanophia

Är du tjej/kille?

Utveckla...
Citera
2015-04-17, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Är du tjej/kille?

Utveckla...

Kille/man

Finns egentligen inte så mycket att utveckla. Alltid varit av åsikten att man inte slår kvinnor, men har vid ett par tillfällen slagit tillbaka, mest för att de var i ansiktet och skrek, utdelade knytnävsslag och var hysteriska. Utdelade en lavett vid vardera tillfälle, fungerade, de lugnade sig.

Gjorde det mao inte för att vara aggressiv utan att lugna dem så det inte eskalerade.
Citera
2015-04-17, 13:36
Tror att det är vanligare mellan 16-27 än bland föräldrar i 30-40-årsåldern.
Varför?
Därför att hormonerna har lagt sig då och man har mognat till sig, förhoppningsvis.
Man är nog mer benägen att lämna som lite äldre, samt förälder, än ung och dum.

Ja, jag har erfarenhet, men den tänker jag inte delge här och det är gammalt skit.
Citera
2015-04-17, 13:38
Medlem
Jag har 10 års erfarenhet av misshandel både fysisk och psykiskt samt grov kvinnofridskränkning är idag 32 år med men för resten av livet. Jag var bara 19 när jag för första gången blev utsatt för grov psykisk misshandel som senare övergick till fysisk misshandel och kvinnofridskränkning av min dåvarande pojkvän..
Citera
2015-04-17, 13:38
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Kille/man

Finns egentligen inte så mycket att utveckla. Alltid varit av åsikten att man inte slår kvinnor, men har vid ett par tillfällen slagit tillbaka, mest för att de var i ansiktet och skrek, utdelade knytnävsslag och var hysteriska. Utdelade en lavett vid vardera tillfälle, fungerade, de lugnade sig.

Gjorde det mao inte för att vara aggressiv utan att lugna dem så det inte eskalerade.

Man måste ju få försvara sig.
Citera
2015-04-17, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Man måste ju få försvara sig.

Ja, numera av åsikten att om någon blir våldsam, man eller kvinna så slår jag tillbaka. Kvinnor ska inte tro att de kan bete sig hur som helst mot andra utan konsekvenser. Aldrig varit så mycket för att placera kvinnor på en piedestal bara för att de har två bröst och en fitta.
Citera
2015-04-17, 13:43
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Klart det inträffar men det är väl inte lika många unga tjejer som väljer att anmäla pga att de inte är lika låsta i förhållandet som det vuxna över 30 som förmodligen varit tillsammans lite längre med delad ekonomi och barn osv.
Citera
2015-04-17, 13:44
Medlem
Jag har 10 års erfarenhet av fysisk o psykisk misshandel o grov kvinnofridskränkning Jag var 19 år då jag för första gången blev utsatt av min dåvarande pojkvän som då var 30 det pågick i 10 år innan polis o myndigheter kunde hjälpa mig bli fri och tyvärr fick han lindrigt straff i rättegången... Jag är idag 32 år och har bestående skador men FRI honom
Citera
2015-04-17, 13:45
Medlem
Citat:

Förklara lite tydligare vad som hände osv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in