2015-04-17, 12:54
Medlem
weirdbuffs avatar
Hejsan! Har en lite konstig fråga ang. min pojkvän kanske men har funderat på det en del och vill inte fråga honom då jag inte kommer på nåt bra sätt att fråga på utan att det låter som att jag tycker det är jobbigt eller tycker han är konstig. Är också lite rädd att inte få ett helt ärligt svar!

Hur som helst så har jag funderat ett tag över min pojkvän sen 6 månader som liksom tittar på mig intensivt ganska ofta. Typ om vi sitter och tittar på tv kan jag se i ögonvrån att han tittar på mig helt uttryckslöst/med ett neutralt ansikte och när jag ser på honom så ler han bara. Och hela den här tiden vi har träffats så har han alltid de här stunderna då han bara sitter/ligger och tittar på mig. I början tyckte jag det kändes som att jag såg konstig ut och tyckte det var obekvämt, 'Kan han inte titta nån annanstans, this is weird!?' liksom. Frågade då om det var nånting han ville men han säger bara "Nää inget särskilt "... Även efter vi haft sex så ligger han och bara tittar mig i ögonen superlänge utan att säga nånting och ler ibland och pussar på mig. Nu har jag vant mig och bryr mig egentligen inte så jättehårt men funderar på varför han gör så här? Vet inte om det spelar roll men han har alltid varit duktig på att hålla ögonkontakt när vi pratar, han har nog aldrig vikt undan med blicken och även när jag bara sitter och pratar och pratar så tittar han liksom rakt in i ögonen. Jag som haft problem med ögonkontakt innan tyckte det var superjobbigt i början men nu tycker jag om ögonkontakten

Inser att det kanske låter antingen supergulligt eller jättecreepy! Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka, för känns som att han måste ju tänka nåt när han apglor!? Det händer ju flera gånger om dagen när vi träffas. Men när jag frågat vad det är så säger han ju ingenting. Känns som att det inte är helt sant och därför ber jag om second opinions här. Hoppas ni har någon aning, skulle va kul att få höra några teorier

P.S Jag har inga tvivel om att han tycker om mig och så men just den här stirrleken han har för sig har jag bara funderat på så länge. Inte så att vi inte träffas ofta heller och att han måste "passa på att titta på en"....
Citera
2015-04-17, 12:59
Medlem
vanligvaniljs avatar
Han tycker väl att du är riktigt vacker, men ja det låter väldigt creepy. Vill du ha svar så din fråga så får du fråga honom, ingen här vet.
Citera
2015-04-17, 12:59
Medlem
Ja, antingen är det jättecreepy eller också supergulligt, svårt att avgöra vilket utan att ha träffat personen i fråga.
Lutar dock lite åt creepy-hållet att stirra sådär oavbrutet. Någon gång ibland såsom i intima ögonblick som du beskriver, okej, men när ni ser på film? Vad säger din intuition?
Citera
2015-04-17, 13:00
Medlem
ElCampeadors avatar
Du kanske inte tycker att du ser så speciell ut. Men när en man älskar någon eller någonting så tycker han om att titta på den personen på det där viset. Eller vidsträckta åkrar eller vad det nu än är. Vi är sådana. En helt vanlig kvinna för andra, kan för den som älskar henne vara det vackraste att se på i hela världen. Man får aldrig nog av det.
Citera
2015-04-17, 13:04
Medlem
panther1s avatar
1. Han är sociopat och har en väldigt stirrande blick, han scannar av dig som det byte du är. Han ser dig som ett pris eller som en pokal/tavla/bil och gillar att kolla in sin pryl. Eller helt enkelt någon som han ska döda, stycka och sedan äta till middag. Han läser av dig som det odjur han är. HAN LÄSER AV DIG KONSTANT.

2. Han tycker att du är snygg eller han är så förtjust i dig att han helt enkelt tittar på dig utan att själva märka av att det blir för mycket. Han kanske avgudar dig och är väldigt kär.

3. Du övertolkar situationen och han tittar inte på dig mer än vad som är normalt.

4. Han har fixerat sig vid något på dig som gör att han tittar extra mycket. Kanske någon defekt på dig eller något som han upplever som en defekt eller udda grej.

5. Han tittar på dig för att se dig reaktion, han kanske är mån om vad du tycker och försöker se så att du är nöjd med honom och det han säger/gör. Lite samma som psykopaten, fast med goda avsikter kan man säga.
Senast redigerad av panther1 2015-04-17 kl. 13:10.
Citera
2015-04-17, 13:06
Medlem
Drumedarens avatar
Ska du ha ett rakt svar så får du fråga honom, flashback kan inte läsa tankar.
Men skulle gissa på att han är nykär och tycker du är den finaste på jorden.
Citera
2015-04-17, 13:07
Medlem
mungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElCampeador
Du kanske inte tycker att du ser så speciell ut. Men när en man älskar någon eller någonting så tycker han om att titta på den personen på det där viset. Eller vidsträckta åkrar eller vad det nu än är. Vi är sådana. En helt vanlig kvinna för andra, kan för den som älskar henne vara det vackraste att se på i hela världen. Man får aldrig nog av det.
Detta! Kan också stirra på den jag älskar ibland, eftersom hon är så underbart vacker. Det kan vara svårt att låta bli att fastna med ögonen emellanåt.
Citera
2015-04-17, 13:07
Medlem
Han tycker du är vacker. Du ska nog bli mer osäker den dagen han slutat titta på dig. När han inte längre ser dig i ögonen, flackar med blicken.

Våga möta hans blick ibland.

Jag tror bara det är hans sätt att visa kärlek. Han tycker om dig. Vill visa det genom t.ex titta dig djupt i ögonen, titta på dig från håll.

Vi har alla olika språk för att visa kärlek, visst kan det uppfattas som lite creepy men det är nog inget att oroa sig för ^^
Citera
2015-04-17, 13:08
Medlem
Mogaku-sans avatar
Det är nog inte konstigare än min chefs hund som han har med sig på kontoret där jag arbetar. En trevlig liten gynnare som bara stirrar på en medan man avrapporterar något till chefen.

Din pojkvän tycker nog bara om att se på dig helt enkelt.
Citera
2015-04-17, 13:30
Medlem
weirdbuffs avatar
Tack för alla fina svar! Några fina skratt fick jag, särskilt biten med styckmordet haha. Jag hoppas jag klarar mig, är ganska säker på att jag inte är tillsammans med någon mördare

Jag har frågat honom varför han tittar och så men han svarar alltid bara "Nä men det är inget särskilt", så därför tog jag till Flashback! Uppskattar alla era teorier och jag hoppas också att det bara är för att han tycker om mig som han tittar Känns väl mest troligt (men lite FÖR enkel förklaring?) samtidigt som jag tänker att nu när vi varit med varann såpass "länge" borde iaf nyförälskelsen vara över och han borde börja se alla mina fel!

Är heelt hundra på att jag inte överanalyserar iaf, han tittar MYCKET. Men jag tror jag bara får vänja mig helt enkelt ^^
Citera
2015-04-17, 13:32
Medlem
Att fråga oss varför din kille tittar på dig hela tiden låter ju väldigt konstigt?

Antingen tycker han att du är extremt vacker eller att hon har svårt att sluta titta på dig för att du är så vacker. Eller så har han nån fix ide för att jävlas med dig lite och se hur du reagerar.

Eller så får du faktiskt fråga honom som är DIN pojkvän och inte oss på ett forum som inte har en aning om vem du eller din pojkvän är? Vilket är det mest logiska att göra?
Citera
2015-04-17, 13:34
Medlem
Mord på ingång. Borde fråga i psykologi delen bland alla andra psykon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in