2023-01-08, 06:13
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Något annat jag märkt är att Coop och Ica ger avstämning nästan samtidigt. Får jag en avstämning hos Coop vet jag att det nästan alltid blir avstämning hos Ica vid nästa köp där och tvärtom.

Jag tror på tillfälligheter i det här fallet. Coop och Ica är helt olika kedjor. Jag skulle bli förvånad om deras system är sammankopplade.

Jag har fått avstämningar när köpet har avvikit rejält. Samtliga gånger så hade jag köpt några bullar.
Citera
2023-01-08, 07:11
Medlem
När jag åker på avstämning så räknar de bara antalet varor, inte vilka varor...

Är det så hos er också?
Citera
2023-01-08, 07:30
Medlem
Har fått en eller två avstämningar på de 7-8 år jag handlat, märkligt nog. Tycker det bör ha skett oftare till en början, men sedan så har jag ju aldrig stulit något heller.

Mycket smidigt system, slipper jag stå i kö och kan packa ner varorna i affären.
Citera
2023-01-15, 21:13
Medlem
25Decembers avatar
Mitt lokala Willys har ofta tillfälliga varor som inte går att skanna. Sist höll jag på missa betala för en ost då den inte gick in.
Citera
2023-01-15, 21:54
Medlem
Nu stjäl jag inte men jag självskannar nästan alltid på Willys och ICA och på Willys har jag inte blivit kontrollerad en enda gång på flera år. Trodde man borde ja gjort någon slumpmässig kontroll iallafall.

På ICA gjorde jag fel en gång och blev kontrollerad men sedan dess har jag aldrig blivit kontrollerad igen. Konstigt då man borde flagga mig som misstänkt eller något tycker jag.

Vill man mygla så kan man helt enkelt.
Citera
2023-02-01, 16:32
Bannlyst
Hjälp mig!

Var och handlade nyss och deras scanner var så tyst när jag blippade alla varor att jag vid kassan hade fyra (!!!) av cirka trettio varor scannade. Hur fan kan det bli så? Jag åkte på en rejäl utskällning och vakt tillkallades men inget hände och jag fick gå. Vad fan ska man göra? Blir jag avstängd från scanningen nu? Har handlat med scanning i säkert minst fem år och inget har hänt.
Citera
2023-02-01, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvapahalva
Hjälp mig!

Var och handlade nyss och deras scanner var så tyst när jag blippade alla varor att jag vid kassan hade fyra (!!!) av cirka trettio varor scannade. Hur fan kan det bli så? Jag åkte på en rejäl utskällning och vakt tillkallades men inget hände och jag fick gå. Vad fan ska man göra? Blir jag avstängd från scanningen nu? Har handlat med scanning i säkert minst fem år och inget har hänt.

Så du trodde att summan för de fyra varorna var rimligt för hela köpet?

Vilken jävla fejkhistoria din jävla snattare. Synd du inte fick böter.
Citera
2023-02-01, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Så du trodde att summan för de fyra varorna var rimligt för hela köpet?

Vilken jävla fejkhistoria din jävla snattare. Synd du inte fick böter.
Jag märkte det men då var det för sent när scannern var i satt.
Skönt att jag slapp böter och killen hade förståelse till skillnad från dig. Som inte ens var där.
Senast redigerad av halvapahalva 2023-02-01 kl. 16:46.
Citera
2023-02-01, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvapahalva
Jag märkte det men då var det för sent när scannern var i satt.
Skönt att jag slapp böter och killen hade förståelse till skillnad från dig. Som inte ens var där.

Knappast du får en utskällning om du sätter i scannern sen säger att du verkar ha missat att skanna och ber om hjälp.
Citera
2023-02-01, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Knappast du får en utskällning om du sätter i scannern sen säger att du verkar ha missat att skanna och ber om hjälp.
Fast jag upptäckte det vid själv kontrollen.
Citera
2023-02-01, 17:52
Medlem
Tervulls avatar
Jag fuskar alltid med påsarna. Knappar in att jag inte köper påse och blir det inte avstämning så tar jag påsar och packar. Blir det avstämning tar jag inte påsar. Dom kan ta sig i röven som tar 5:- för en papperspåse och 7:- för plast.
Citera
2023-03-05, 10:50
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag fuskar alltid med påsarna. Knappar in att jag inte köper påse och blir det inte avstämning så tar jag påsar och packar. Blir det avstämning tar jag inte påsar. Dom kan ta sig i röven som tar 5:- för en papperspåse och 7:- för plast.
Just DET "fuskar" jag också med och vi lär inte vara ensamma. Nu har jag inte haft kontroll på evigheter och helavstämning är det säkert fem år sedan, om inte mer, jag hade. Fått delavstämning några gånger men allt stämmer ju då och de kollar ju inte påsar. Dessutom, om man får helavstämning så frågar de ju om man haft med sig påsarna, vilket man ju självklart säger då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in