Citat:
Ursprungligen postat av
HanMedHornen
Vad har du för ämnen du fördjupat dig i förutom att ställa frågor av lågstadiekarraktär? Din cyniska förmåga är åtråvärd - men du "förstår" inte budskapet i varken tråden eller i testet. Självskattande av hög grad är testet, vilket gör att denna tråd existerar. Jag skattar mig hellre i hur mycket jag har på banken - men en sådan tråd finns liksom inte.
Vi kan ta detta över PM. Vi har säkert en massa gemensamt.
Jag tycker det finns all anledning att ta anta en skeptisk position till självskattning av personlighet rent allmänt, men inte minst om man redan har ett skeptiskt mindset till självskattning på andra områden.
När vi berättar historier om oss själva så berättar vi dem ju både för andra
och för oss själva. Vi vill att andra ska veta om våra bankkonton, våra tuffa uppväxter och hur intelligenta vi är, men vi säger det också till oss själva. För det är både vad vi vill berätta och höra. Och man ska vara skeptisk när man hör sånt man vill höra.
Vilken personlighetstyp man är är en typisk sak man vill berätta om, jag är ditten och datten. Det kan absolut ligga en massa i det, och vissa självskattningar är bättre än andra. Men man kommer aldrig ifrån det där att såå många vill vara Sherlock Holmes.
Vilka ämnen jag har fördjupat mig i? Ja det är en såndär subjektiv grej, jag har fördjupat mig i en hel del saker, men jag är för ödmjuk för att kalla mig expert på någonting utöver det jag jobbar med egentligen, och jag är säker på att det skulle tråka ut dig.