Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 13:41
  #817
Medlem
Du är välkommen! Jaha, du kanske är mer intp då?
Citera
2017-03-31, 13:46
  #818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Kanske inte är välkommen då jag är antingen INFP eller INTP. Men har en kompis som fick INFP, men jag inte speciellt mycket gemensamt med honom, snarare en annan polare som är INTJ han känner jag mycket likheter med.

Du är välkommen! Jaha, du kanske är mer INTP då?
Citera
2017-03-31, 14:37
  #819
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tsjagvenne
Du är välkommen! Jaha, du kanske är mer INTP då?
Yup jag tror också det ändå. Första gången jag gjorde ett personlighets test kunde jag inte förstå frågorna så bra eftersom dem var på Engelska och scorade infp, men 3-4 år efter när jag testade ett svenskt personlighets test. Fick jag endast typ intp/istp, och någon gång isfp. Aldrig testat infp något mer, endast en gång. Kan ha berott på att mina Engelska kunskaper inte var/är dem bästa
Citera
2017-03-31, 19:36
  #820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Yup jag tror också det ändå. Första gången jag gjorde ett personlighets test kunde jag inte förstå frågorna så bra eftersom dem var på Engelska och scorade infp, men 3-4 år efter när jag testade ett svenskt personlighets test. Fick jag endast typ intp/istp, och någon gång isfp. Aldrig testat infp något mer, endast en gång. Kan ha berott på att mina Engelska kunskaper inte var/är dem bästa

Ja, så kan det va
Citera
2017-04-01, 22:44
  #821
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WantPussy
Tänk vilken narcisstisk vurpa denna tråden gjorde redan i begynnelsen.

Hur många här är INTJ (INFJ)?

Jag som trodde INTJ skulle vara de logiska personerna. Och så blandas feelsen in i allra första inlägget. 😂

Vad som är logiskt för dig är inte givet logiskt för andra. Vem som har fel är irrelevant i många frågor - det är snarare fråga om hur man tolkar det hela.
Du tror att du har skrivit ett inlägg som sågar hela tråden, men du har egentligen inte åstadkommit någonting över huvud taget.

Där har vi skillnaden mellan dig och mig.
Citera
2017-04-02, 01:10
  #822
Medlem
Jag tror jag har INTJ; jag har också aspergers. Kan det höra ihop? Det går sådär. Ibland kan jag vara jätte "smart", fast oftast suger jag när det gäller att prata med andra, och det måste man kunna för att ta sig någon vart i livet.
Citera
2017-04-02, 19:44
  #823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Jag tror jag har INTJ; jag har också aspergers. Kan det höra ihop? Det går sådär. Ibland kan jag vara jätte "smart", fast oftast suger jag när det gäller att prata med andra, och det måste man kunna för att ta sig någon vart i livet.

Ofta verkar det finnas ett visst överlappande däremellan, i den meningen att många aspisar är INTJ men inte nödvändigtvis andra sidan. Den primära skillnaden är hur känsloupplevelser värderas sett till beslutsfattande, för en tydlig INTJ/INTP prioriteras dessa ned till förmån för den kalla logiken medan en aspie ofta har svårt att greppa dessa. För aspien blir det därför "naturligt" att nedprioritera dessa eftersom det ligger utanför den konceptuella horisonten.

Men om du vill framstå som smart ska du nog börja med att sluta särskriva "jätte smart".
Citera
2017-12-14, 03:33
  #824
Medlem
speedygonsalezs avatar
är det samma som SJW's eller?

läste nån jävla blogg om nån som var sk INTJ löjligaste jag läst, här har ni den.

http://ledigurl.blogspot.be/2012/09/...m-en-intj.html

även chattat med idioter på stranger.se idag när jag inte kunnat sova, tänker tillbaka då det fanns chatt som va stor på typ funplanet o tänkte bara kika läget hahaha, där är alla i den anonyma chatten SK INFJ eller hur fan det kortas..

de vägrar även chatta med andra som inte är INFJ av nån jävla anledning hahaha märkvärdiga jävlar.

bloggen listar följande som "speciella" egenskaper hos en sån där enstörning.


fan allting i den skitlistan förutom det sista då är ju självklarheter? Eller är jag så jävla konstig jag med?
__________________
Senast redigerad av speedygonsalez 2017-12-14 kl. 03:38.
Citera
2018-01-17, 19:00
  #825
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedygonsalez
är det samma som SJW's eller?

läste nån jävla blogg om nån som var sk INTJ löjligaste jag läst, här har ni den.

http://ledigurl.blogspot.be/2012/09/...m-en-intj.html

även chattat med idioter på stranger.se idag när jag inte kunnat sova, tänker tillbaka då det fanns chatt som va stor på typ funplanet o tänkte bara kika läget hahaha, där är alla i den anonyma chatten SK INFJ eller hur fan det kortas..

de vägrar även chatta med andra som inte är INFJ av nån jävla anledning hahaha märkvärdiga jävlar.

bloggen listar följande som "speciella" egenskaper hos en sån där enstörning.


fan allting i den skitlistan förutom det sista då är ju självklarheter? Eller är jag så jävla konstig jag med?

Baserat på dina haha så är du inte en "sån där" Vad har du rökt?
Bloggaren verkar ganska ung.
Citera
2018-01-23, 13:23
  #826
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Finns ett patetiskt bekräftelsebehov bland INFJ. "Jag är så unik, åh se på mig" "jag är så komplex".

Men faktum kvarstår att ytterst få levererar. Snacka kan man, om hur unik och komplex man är, men därefter tar det slut.


Lägg ner tugget.
Citera
2018-02-21, 10:49
  #827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Finns ett patetiskt bekräftelsebehov bland INFJ. "Jag är så unik, åh se på mig" "jag är så komplex".

Men faktum kvarstår att ytterst få levererar. Snacka kan man, om hur unik och komplex man är, men därefter tar det slut.


Lägg ner tugget.

Är inte INFJ själv men det där med "patetiskt bekräftelsebehov" kan du bara lägga ner. Då är man inte "I" om man söker bekräftelse hela tiden.
Citera
2018-02-22, 18:16
  #828
Medlem
Felet TS gör är att jämföra sin egen personlighetstyp med andras psykologiska brister. Hade hon jämfört med andras personlighetstyper så hade det varit lättare att ta henne på allvar. Fast då hade hon ju å andra sidan behövt väga för -och nackdelar mellan de båda personlighetstyperna, och det är inte lika kul som att göra en oväsentlig jämförelse som är till ens fördel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback