2015-03-25
Åklagare i Helsingborg har i dag väckt åtal mot en 24-årig man, i ett omfattande ärende om sexuella övergrepp på internet. Misstankarna rör brott mot ett 60-tal flickor och pojkar i åldrarna 10-15 år. I ärendet finns över 500 brottsmisstankar.
Under rättegången, som inleds i Helsingborgs tingsrätt den 8 april, kommer de flesta målsägande att höras på plats eller via videolänk. Med några av de yngsta målsägande kommer endast videoförhör att spelas upp.
I mer eller mindre samtliga brottsmisstankar erkänner den misstänkte de faktiska omständigheterna men förnekar brottsligt uppsåt.
Rättegången väntas pågå fram till mitten av sommaren 2015. Totalt ska det sättas ut 35 förhandlingsdagar.
J*rdeh*g har vid 5 tillfällen, enligt nedan, under perioden 31 mars 2013 till den 28 juli 2013 från sin dator/mobiltelefon i Skåne, via elektronisk kommunikation förmått sekretess A, född i juli 1999, att utföra eller medverka i sexuell posering. Gärningarna är att bedöma som grova då verksamheten bedrivits i stor omfattning och förfarandet har inneburit ett hänsynslöst utnyttjande av barnet då hon förmåtts att utföra avancerade sexuella poseringar.
(*=a)
Senast redigerad av DickyTicker 2015-04-16 kl. 16:47.
J*rdeh*g har vid 5 tillfällen, enligt nedan, under perioden 31 mars 2013 till den 28 juli 2013 från sin dator/mobiltelefon i Skåne, via elektronisk kommunikation förmått sekretess A, född i juli 1999, att utföra eller medverka i sexuell posering. Gärningarna är att bedöma som grova då verksamheten bedrivits i stor omfattning och förfarandet har inneburit ett hänsynslöst utnyttjande av barnet då hon förmåtts att utföra avancerade sexuella poseringar.
(*=a)
En fråga varför är dagens ungdomar så jävla pantade och går med på sådana saker fattar inte ???
En fråga varför är dagens ungdomar så jävla pantade och går med på sådana saker fattar inte ???
Alltså det handlar om att man tänker att det kommer inte hända något. Sen vet vi inte hur han gjort detta. Hotat med något? Denna person är ju född 1999 dvs bara 16 år då det inträffade 2013.
Jag minns hur jag var som 16 åring. Ung och kåt och knullade runt jävligt mycket. Så skulle någon vilja byta bilder med mig hade jag absolut kunnat nappa.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!