Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-16, 16:26
  #1
Avstängd
KaptenRovskaggs avatar
Är det nån som provat? vilket är isåfall godast av huggorm eller snok? det går väl att tillaga och äta? inte farligt va?

Är det det klassiska "smakar som kyckling" eller hur smakar det ni som provat?
Citera
2015-04-16, 16:33
  #2
Medlem
Både huggorm och snok är fridlysta. Att döda fridlysta djur kan medföra fängelsestraff.

Annars säger folk att orm i allmänhet smakar mest som kyckling, men med en massa små ben överallt. Ingen delikatess direkt, vad jag förstår. Kyckling är både saftigare och med färre ben man kan sätta i halsen.
Citera
2015-04-16, 18:36
  #3
Medlem
När jag var i hongkong så fick jag dricka orm blod. Faktiskt väldigt skum smak. Väldigt konstig sak att göra men blev en "check mark" på min att göra lista iaf.

Att döda ormar är inte ok faktiskt så jag har ingen aning om vad en huggorm lr snok smakar. Tycker inte att du ska testa heller.
Citera
2015-04-16, 21:03
  #4
Medlem
jajahars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neteX
När jag var i hongkong så fick jag dricka orm blod. Faktiskt väldigt skum smak. Väldigt konstig sak att göra men blev en "check mark" på min att göra lista iaf.

Att döda ormar är inte ok faktiskt så jag har ingen aning om vad en huggorm lr snok smakar. Tycker inte att du ska testa heller.

Varför bidrar du då till dessa dumheter bara för att du befinner dig utomlands? Sådana "check mark" listor kan man stoppa upp någon annanstans!
Citera
2015-04-16, 21:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajahar
Varför bidrar du då till dessa dumheter bara för att du befinner dig utomlands? Sådana "check mark" listor kan man stoppa upp någon annanstans!

oj vad fick dig att hetta till såhär mycket? Var det något som gjorde dig lite putt måntro?
Citera
2015-04-17, 01:03
  #6
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Tror det kan vara jävligt gott om man har en kock som har erfarenhet. Att bara ta en orm du hittade på gräsmattan, hugga av huvudet o slänga på grillen med en liten bit dill på kanske inte blir så gott.
https://youtu.be/4JjB1JWBttk

Verkar jävligt tidskrävande.
__________________
Senast redigerad av Sprangdegs-Harry 2015-04-17 kl. 01:06.
Citera
2015-04-17, 10:55
  #7
Medlem
borrasss avatar
jag vet att de äldre brukar(de) säga att det smakar huggorm om något som inte är gott... kanske lite sanning i det
Citera
2015-04-17, 13:15
  #8
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslan
Både huggorm och snok är fridlysta. Att döda fridlysta djur kan medföra fängelsestraff.



"- Så, vad sitter du här för...?
- Jag våldtog och dödade en hel familj.... Durå?
-Nae... Jag... Eh... Grillade en snok och käkade upp den när jag var på en hajk för 10 år sedan. "




Iallafall:
Kan det på något sätt tänkas vara farligt/skadligt med huggormens giftkörtlar i åtanke, även om giftet i regel är svagt?
Vart sitter giftkörtlarna på huggormen?
Nån som vet?
Citera
2015-04-17, 14:56
  #9
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman


"- Så, vad sitter du här för...?
- Jag våldtog och dödade en hel familj.... Durå?
-Nae... Jag... Eh... Grillade en snok och käkade upp den när jag var på en hajk för 10 år sedan. "




Iallafall:
Kan det på något sätt tänkas vara farligt/skadligt med huggormens giftkörtlar i åtanke, även om giftet i regel är svagt?
Vart sitter giftkörtlarna på huggormen?
Nån som vet?


Giftkörtlarna sitter längst bak i svansen.


Nog är det väl kul att äta lite annorlunda saker men en snok eller huggorm kan knappast vara särskilt kul. Det är ju ett väldigt litet djur med väldigt många revben och många små muskler.

Har man inte betänkligheter kring det juridiska för denna typ av "brott" så finns nog andra djur som är lite roligare att äta, ekorrar, grävling, någon katt eller varför inte alla dessa fåglar vi har i Sverige.
Citera
2015-04-17, 15:02
  #10
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Giftkörtlarna sitter längst bak i svansen.


http://www.tropicarium.se/index.php?id=147

"Bakom ormens huvud sitter två körtlar där giftet tillverkas, och när ormen biter trycks giftet fram med hjälp av muskler via gångar fram till de ihåliga gifttänderna."

Den som gissar gissar ofta fel.
Citera
2015-04-17, 15:10
  #11
Medlem
blowns avatar
Jag håller med föregående skribenter. Det är dumt på många sätt och intressant på väldigt få.

Pro:
En erfarenhet rikare
Unik kunskap
Konversationsstartare

Con:
Olagligt
Onödigt
Krångligt
Lite föda
Troligtvis äckligt

Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
http://www.tropicarium.se/index.php?id=147

"Bakom ormens huvud sitter två körtlar där giftet tillverkas, och när ormen biter trycks giftet fram med hjälp av muskler via gångar fram till de ihåliga gifttänderna."

Den som gissar gissar ofta fel.

Den som inte förstår ironi framstår ofta som smådum.
Citera
2015-04-17, 15:19
  #12
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
http://www.tropicarium.se/index.php?id=147

"Bakom ormens huvud sitter två körtlar där giftet tillverkas, och när ormen biter trycks giftet fram med hjälp av muskler via gångar fram till de ihåliga gifttänderna."

Den som gissar gissar ofta fel.

Du ser inte sarkasmen i mitt svar?

Dumma frågor får dumma svar.
Vem som helst som inte kommer från tredje världen bor i hyddor av halm och dynga och har skinnlapp som kläder förstår ju att giftkörtlarna så gott som alltid finns nära det ställe som giftet skall användas. Det är ju ingen slump att testiklarna sitter nära storkorven och inte under hakan eller urinbålsan sitter i solarplexus.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback