2015-04-16, 13:07
Medlem
Jag har kalla fötter pga att jag sitter stilla. Jag studerar just nu så jag måste sitta stilla och läsa. Rör på mig då och då för att få cirkulation men de kalla fötterna kommer tillbaka snabbt igen. Jag använder fårtofflor och tjocka ullsockar som man har när man åker skidor, detta hjälper inte! Måste ha hjälp med hur jag ska få upp värmen medans jag läser. Golvet är inte extremt kallt, bara lite men det är inget som går att fixa i ett hus. Rumstemperaturen är cirka 23 grader. Jag har gjort så gott jag kunnat men det behövs mer. Vad ska jag göra, börjar bli irriterad på mina kalla fötter, det förstör koncentrationen.

Någon som har bra tips? Gärna något som inte tar tid att pyssla med hela tiden, jag har pengar att spendera om där finns någon otrolig idé att spendera på.
Citera
2015-04-16, 13:12
Medlem
Elektrisk värmedyna på golvet kanske eller ett sånt där sittunderlag som man har på utflykter att vila fötterna på.
Citera
2015-04-16, 13:22
Medlem
Värmefilt eller värmesulor till dina tofflor kan också vara en fiffig idé. Kika på det,

Lycka till!

//BitchImTheShit
Citera
2015-04-16, 13:26
Medlem
Trodde inte värmedynor fanns för detta ändamål! Verkar vara en bra produkt. Ska kolla efter något bra.
Citera
2015-04-16, 14:35
Medlem
zebrabodys avatar
Typ samma här och nästintill ofta blå..särskilt tårna. Men så äter jag kasst och har ätstörningar.
Beror på dålig blodcirkulation för min del, så kroppen prioriterar ju hellre värma upp inre organ och sådant.

Inget sånt för dig?
Citera
2015-04-16, 15:07
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Typ samma här och nästintill ofta blå..särskilt tårna. Men så äter jag kasst och har ätstörningar.
Beror på dålig blodcirkulation för min del, så kroppen prioriterar ju hellre värma upp inre organ och sådant.

Inget sånt för dig?
Ligger nog en del i det.

Sen kan fötterna också bli kalla av golvet. Det kan hjälpa att täcka golvet med matta även om man använder tofflor.
Citera
2015-04-16, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody

Inget sånt för dig?

Nä jag är normalviktig och äter bra. Men jag har dålig cirkulation.
Citera
2015-04-16, 15:25
Medlem
"Trodde inte värmedynor fanns för detta ändamål! Verkar vara en bra produkt. Ska kolla efter något bra."

Jag jagar och fiskar mycket, så jag har sulor som värmer i b.la vadarbyxor och kängorna man har i skogen. Även i stövlar när det behövs. Så det funkar, men det kostar dig nog lite.

Skulle du pilla in en sån i dina tofflor, skulle det nog bli en bastu där i
//BitchImTheShit
Citera
2015-04-16, 21:05
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Nä jag är normalviktig och äter bra. Men jag har dålig cirkulation.

hmm okej... försökt förbättra cirkulationen med träning? Vet inte vad du menar med "rör på mig då och då lixom"?
Annars äre väll sockor och tofflor som gäller
Citera
2015-04-16, 22:35
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Jag har kalla fötter pga att jag sitter stilla. Jag studerar just nu så jag måste sitta stilla och läsa. Rör på mig då och då för att få cirkulation men de kalla fötterna kommer tillbaka snabbt igen. Jag använder fårtofflor och tjocka ullsockar som man har när man åker skidor, detta hjälper inte! Måste ha hjälp med hur jag ska få upp värmen medans jag läser. Golvet är inte extremt kallt, bara lite men det är inget som går att fixa i ett hus. Rumstemperaturen är cirka 23 grader. Jag har gjort så gott jag kunnat men det behövs mer. Vad ska jag göra, börjar bli irriterad på mina kalla fötter, det förstör koncentrationen.

Någon som har bra tips? Gärna något som inte tar tid att pyssla med hela tiden, jag har pengar att spendera om där finns någon otrolig idé att spendera på.

Köp en bit fårpäls och lägg på golvet under dina fötter också.
Har du kollat om du har Raynauds fenomen? Det kan medicineras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in