• 2
  • 3
2015-04-17, 12:38
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag gillar inte att vara otrevlig när jag skriver med okända, men har du problem med läsförståelsem?

Jag visste inte ens att det förekom ett topplån när man gick in med egen insats, i mina föregående bostadsköp har så inte varit fallet, därför öppnade jag tråden.

Hur står du själv med bolån?

Ja, och det är precis det jag menar. Hur kunde du inte kolla vad som skulle gälla?

Jag har bolån, ja. Stod klart och tydligt i mina pappren hur det skulle läggas upp.

Åter igen är det väl skit samma. Jag hade iaf kollat det så jag inte får nån överraskning.
Senast redigerad av Bbobi 2015-04-17 kl. 12:42.
Citera
2015-04-21, 14:49
Medlem
forwarders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherLifeStory
Noob.

Man förhandlar först fram en acceptabel ränta innan man gör några djävla bostadsköp. Nu sitter du där med 4,1% i ränta, grattis!

Vilken bank handlar det om?

Jag köpte en bostad för 1,1 mille här om månaden, och hade diskussioner i flera månader där jag argumenterade med mina långa kundtid, återkommande inkomst (min och min sambos) och goda förutsättningar och öppnade flera sparkonton. Nu sitter jag med 1,9% ränta på båda lånen och amorterar såklart av det minsta (topplånet) först. Hur kunde du inte se dig omkring på marknaden innan du gjorde detta? 4,1% i ränta på topplånet är för fan 6 lax i månaden!! PLUS amortering 500-800?

Jag rekommenderar att du snarast möjligt flyttar lånet till annan bank.

TS har lyckats få en betydligt bättre ränta än dig på bottenlånet vilket oftast är det enda lånet som räknas när vi talar om belopp i den här storleken och du påstår dig ha förhandlat i månader. Dessutom är det inte 6 lax i månaden, det är 6 lax om året.

Man börjar starkt tvivla på dina ekonomiska kunskaper när man ser ditt inlägg och bör ställa sig frågan vem som är "noob" och inte...
Citera
2015-04-21, 16:39
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherLifeStory
Noob.

Man förhandlar först fram en acceptabel ränta innan man gör några djävla bostadsköp. Nu sitter du där med 4,1% i ränta, grattis!

Vilken bank handlar det om?

Jag köpte en bostad för 1,1 mille här om månaden, och hade diskussioner i flera månader där jag argumenterade med mina långa kundtid, återkommande inkomst (min och min sambos) och goda förutsättningar och öppnade flera sparkonton. Nu sitter jag med 1,9% ränta på båda lånen och amorterar såklart av det minsta (topplånet) först. Hur kunde du inte se dig omkring på marknaden innan du gjorde detta? 4,1% i ränta på topplånet är för fan 6 lax i månaden!! PLUS amortering 500-800?

Jag rekommenderar att du snarast möjligt flyttar lånet till annan bank.

Fan vad jag skrattade ut min dricksvatten ur näsan när jag läste detta. Tuff och nedsättande och sen kommer 1.9% i ränta, det är för fan sämre än standard! Ingångsdiskussionen mellan mig och min bank började på 1.58% (vilket är genomsnittslånet antar jag) på 85% av värdet men jag tänker vänta ut nästa räntemöte från Ingves innan jag skriver på för jag tror han har en sänkning till på gång. Då ska jag smälla upp att vissa fack har förhandlat till sig en ränta runt 1.3% innan nya sänkningen så inte menar ni att jag ska ligga 30 punkter ovanför denna ränta EFTER en räntesänkning!?!?! Hade jag blivit erbjuden 1.9 hade jag rest mig upp och gått till en ny bank, det är ju inte ens seriöst.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in