2005-10-06, 23:34
Medlem
Jag undrar var man kan få tag på ett bra och snabbverkande laxeringsmedel, och isf vad det skulle heta.

Har varit på apoteket och spanat men endast hittat något som tog 8 timmar för att börja verka.
Citera
2005-10-07, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arnolds_ass
Jag undrar var man kan få tag på ett bra och snabbverkande laxeringsmedel, och isf vad det skulle heta.

Har varit på apoteket och spanat men endast hittat något som tog 8 timmar för att börja verka.

Prova microlax det funkar både snabbt och bra. Vi skojade med en polare förut och gav han rätt mycket i sin grogg. Han fick kasta sig av bussen och springa in i skogen. Fy fan vad det var skoj. Han tror fortfarande att det var kebaben han åt den dan men så var inte läget
Citera
2005-10-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slader
Prova microlax det funkar både snabbt och bra. Vi skojade med en polare förut och gav han rätt mycket i sin grogg. Han fick kasta sig av bussen och springa in i skogen. Fy fan vad det var skoj. Han tror fortfarande att det var kebaben han åt den dan men så var inte läget

Var kan man köpa detta`?
Citera
2005-10-07, 12:56
Bannlyst
Citat:
Var kan man köpa detta`?

Antagligen apoteket
Citera
2005-10-07, 12:58
Medlem
okej, har aldrig hittat något sånt där bara...får väl fråga kärringen i kassan.
Citera
2005-10-07, 13:03
Bannlyst
öhm, ska inte microlax sprutas in i röva?

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/...n=showProdInfo
Citera
2005-10-07, 17:53
Moderator
ofays avatar
jo microlax ska in den vägen, är endast smörjande

Laxoberal bland annat tas uppifrån
Citera
2005-10-07, 22:11
Medlem
Methedrines avatar
Citat:

Har du tänkt vara elak mot nån?

/M.

PS: När man talar laxermedel räknas de med tillslag på 8-12 timmar som snabba. Sen är det ju också ett rimligt antagande att tid till effekt är dosberoende
Citera
2005-10-07, 23:54
Medlem
Avva66s avatar
Bruna bönor som naturalternativ,
Citera
2005-10-07, 23:55
Bannlyst
Kan vara lite svårt att lura någon att äta det dock
Citera
2005-10-08, 02:10
Medlem
StorMammas avatar
Snabbaste sättet och billigast är att peta upp en liter ljummet vatten i brummen.

Hur man får dit det är en annan fråga. På BB när jag skulle föda barn så fick man vattenlavemang. Det var en form av påse med slang och en nippel som man satte i baken, klämde på påsen och upp åkte innehållet enkelt i rumpan..

Verkar så gott som omedelbart kan jag lova.

Och, för informationens skull, man blir erbjuden lavemang inför en förlossning, då det är så att barnet trycker på ändtarmen, och då kan det komma mer ut än ett barn så att säga.
Ett lätt val, då jag tyckte att ungen inte behövde börja sitt liv genom att bli utpressad tillsammans med bajs....
Citera
2008-03-27, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Snabbaste sättet och billigast är att peta upp en liter ljummet vatten i brummen.

Hur man får dit det är en annan fråga. På BB när jag skulle föda barn så fick man vattenlavemang. Det var en form av påse med slang och en nippel som man satte i baken, klämde på påsen och upp åkte innehållet enkelt i rumpan..

Verkar så gott som omedelbart kan jag lova.

Och, för informationens skull, man blir erbjuden lavemang inför en förlossning, då det är så att barnet trycker på ändtarmen, och då kan det komma mer ut än ett barn så att säga.
Ett lätt val, då jag tyckte att ungen inte behövde börja sitt liv genom att bli utpressad tillsammans med bajs....
Det är det traditionella sättet att laxera genom att ge vattenlavemang eller oljelavemang via en lavemangspåse som man kan få tag på apoteket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in