• 1
  • 2
2015-04-16, 00:55
Medlem
att Sverige antingen blir först i världen där iaf top 3 är inget snack om man när tror man detta kommer hända?

om jag gillart... vettefan...
Citera
2015-04-16, 01:12
Medlem
Det kommer aldrig att ske i Sverige. Det finns för många blattar som säljer droger och sysslar med annan kriminell verksamhet som skulle skylla på "rasism" ifall vi omöjliggjorde deras levebröd. Svartskallar alltså Regeringen kommer likt lydiga hundar att bifalla och behålla kontanterna för att inte förknippas med rasism, fascism, nazism, xenofobi, islamofobi eller något annat påhittat ord för att hålla kreaturen som är rädda för att bli kallade för rasist i schack.
Citera
2015-04-16, 01:49
Medlem
Thains avatar
Det blir ju successivt mindre och mindre kontanthandel. Personligen har jag inte använt kontanter på flera år.

Men att kontanter helt utesluts i samhället lär förmodligen aldrig hända,
Citera
2015-04-16, 02:24
Medlem
Uran233s avatar
När sen det ekonomiska systemet gått i kras kommer vi ju börja handla med mynt igen. Guldmynt. En renässans för kontanterna. Men guldmynt är väl mer åt byteshandelhållet, egentligen.
Citera
2015-04-16, 02:42
Medlem
kinesarsles avatar
Jag tror att det inom en närliggande framtid kommer ploppa upp mer och mer inofficiella valutor i protest mot samhället. Det stödjer jag fullt ut.

Kontanter använder jag så ofta jag orkar. Anledningen är att jag inte gillar att banken har totalkoll på var jag spenderar mina pengar. Jag ogillar också att de tjänar multum på kortbetalningar.
Citera
2015-04-16, 03:08
Medlem
Använder aldrig kontanter, haft samma sedlar i plånboken i månader. När det finns Charge cards så ser jag inte meningen längre med att använda kontanter.
Citera
2015-04-16, 03:12
Skulle gissa inom 20 år kommer det nästintill vara utdött. Tror det har kommit en lösning för de sista platserna för kontanter som används i dagsläget. Tar nästintill aldrig ut pengar minst 90% betalas med kort
Citera
2015-04-16, 08:31
Medlem
För mig får gärna kontanterna försvinna redan nu.
Det hade varit ett bra sätt att bli av med tiggarna från gatorna och det hade blivit svårare att tvätta knarkpengar.
Citera
2015-04-16, 09:13
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag tror att det inom en närliggande framtid kommer ploppa upp mer och mer inofficiella valutor i protest mot samhället. Det stödjer jag fullt ut.

Kontanter använder jag så ofta jag orkar. Anledningen är att jag inte gillar att banken har totalkoll på var jag spenderar mina pengar. Jag ogillar också att de tjänar multum på kortbetalningar.
Detta är det första inlägget du gjort där jag håller med dig helt och hållet!
Citera
2015-04-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BREEZIE
Det kommer aldrig att ske i Sverige. Det finns för många blattar som säljer droger och sysslar med annan kriminell verksamhet som skulle skylla på "rasism" ifall vi omöjliggjorde deras levebröd. Svartskallar alltså Regeringen kommer likt lydiga hundar att bifalla och behålla kontanterna för att inte förknippas med rasism, fascism, nazism, xenofobi, islamofobi eller något annat påhittat ord för att hålla kreaturen som är rädda för att bli kallade för rasist i schack.

Fan vad bra, kontantsamhället borde aldrig upphöra att existera.
Citera
2015-04-16, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
För mig får gärna kontanterna försvinna redan nu.
Det hade varit ett bra sätt att bli av med tiggarna från gatorna och det hade blivit svårare att tvätta knarkpengar.

Ja för mig med. Förhoppningsvis är kontanter borta inom 10 år.

Jag har några tjugor i plånboken som legat där ett tag. Använder kontanter 3-4 ggr om året. Så har det varit i många år nu.
Citera
2015-04-16, 11:34
Medlem
Frågan är vad de 10-20% som försörjer sig genom den svarta ekonomin nu ska göra för att försörja sig. Kommer behöva hitta nya sätt att försörja sig. Sätt som kan gå ut över er välordnade mer än vad de gör idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in